Senaste nytt

Frisk luft airside

ACervin

Medlem
Sitter i Köpenhamn och väntar på att ta mig till Brisbane. Det var ett svettigt och överfullt Pågatåg. Är det något jag inte tycker om är det att överanstränga deoderanten så där redan i början på en 30 h resa. Det blir klibbigt nog ändå på slutet. Väl igenom security tänkte jag att det skulle vara skönt att gå ut och lufta sig. Men se ett sådant enkelt nöje är inte tillgängligt på annars utmärkta CPH. Efter att tänkt över alla flyplatser jag kan komma ihåg är det bara Changi som jag säkert vet att man kommer utomhus airside.

Hur ser det ut? Var kan man komma ut för lite frisk luft airside?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte varit själv men Lufthansa Senator Lounge i Hanburg verkar ha en utomhus terass.

3310d1321724172-img_4600.jpg

(Foto: Jacob)

Lufthansa Senator Lounge, Hamburg
 
Frankfurt har en "spotting" terass i T2. Tyvärr inga stolar. :(

Hamburg såg riktigt trevligt ut. Fler flygplatser borde ha liknande.
 
Last edited:
Honolulu har en liten park vill jag minnas. Sen har jag för mig att det var helt öppet ut på en del ställen också, dvs inga väggar/glasrutor.
 

Dr. Miles

Expert
Honolulu har en liten park vill jag minnas. Sen har jag för mig att det var helt öppet ut på en del ställen också, dvs inga väggar/glasrutor.

Sedan kan jag tro att flygplatser på de flesta söderhavsöarna har mer eller mindre Open air.
PÅ Mataveri flygplats på Påskön kunde man gå ut från väntesalen.
 

Peter65

Medlem
Auckland har också en på internationella terminalen. Förvisso "rökruta" ute, men skapligt med plats om man inte ha röken. Upp förr trappan efter duty free sen direkt höger.
 
Toppen