Senaste nytt

Star Alliance Lounger på Paris Charles de Gaulle airport (CDG)?

Sakoz

Medlem
Hej!

Är i skrivande stund i Paris och far hem med SAS SK2572 i morgon, i C. (Läs idag)
Har EBG (*A Gold), är det värt att gå till någon av de andra loungerna? Exempelvis Senator loungen i den andra "satelliten" och kommer vi i sådana fall igenom säkerhetskontrollen och in i Senator loungen?

Har ca 3,5 timme att slå ihjäl på Charle de gaulle.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Ingen av Star Alliance loungerna på CDG är något att hänga i granen. Stanna hellre någon extra timme i centrala Paris.
 

Sakoz

Medlem
Tack Jacob! :) Ok, men om man ändå skulle välja loungen, hur är det då med access och utbud i dem som finns på CDG?
 

Jacob

Medlem
Det är bara Lufthansa och SAS loungerna att välja mellan.

I non-Schengen området fanns tidigare en hyfsad United Red Carpet Club men den har slagit igen. Där finns nu endast en Star Alliance lounge men de släpper inte in SAS passagerare.
 

Jacob

Medlem
Tidigare när jag haft längre byten på CDG har jag istället lämnat flygplatsen för att köpa hem lite spännande fransk mat.

Tre stationer med RER pendeltåget från CDG terminal 1 ligger Sevran Beaudottes med ett stort shoppingcenter där det bl.a. finns en stor Carrefour supermarket.
 

flapps

Medlem
Hej

Drar till Mia imorgonbitti från Osl via Cdg. Vi landar från Osl på 2G och flyger vidare till Mia på 2F.Vet ju av egen erfarenhet att Cdg är inte den häftigaste flygplatsen men.... Då jag fick Guld via deras matchning så undrar jag vilken Lounge tycker ni vi skall slå ihjäl på 2.45 tim ?

tackar ödmjukast i förväg
/flapps
 

Agö

Medlem
Hej

Drar till Mia imorgonbitti från Osl via Cdg. Vi landar från Osl på 2G och flyger vidare till Mia på 2F.Vet ju av egen erfarenhet att Cdg är inte den häftigaste flygplatsen men.... Då jag fick Guld via deras matchning så undrar jag vilken Lounge tycker ni vi skall slå ihjäl på 2.45 tim ?

tackar ödmjukast i förväg
/flapps

Kolla terminal igen. Flight till MIA lär inte gå från 2F då det är intra-Schengen. Brukar vara 2E för MIA. Det finns en hygglig AF-lounge i källaren, lär dock vara skapligt med folk inför USA-avgångarna. Och att AF fortfarande kör OSL på 2G...Buss att vänta.
 
Toppen