Senaste nytt

Vilken elkontakt på Thai Airways?

sakke

Ny medlem
Hej!

Detta blir min första tråd på detta forum. Tänkte höra med er om ni känner till vad det är för typ av elkontakt på Thai airways plan från Stockholm till BKK?
Köpte en empower till min Mac, men på planet sist så upptäckte jag att det inte passade till kontakten under stolen. Nu kommer jag inte längre ihåg hur kontakten såg ut och vet heller inte vad jag ska googla på.

Någon som kan detta?

Mvh Sakke
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, sakke!

Det beror på vilken kabinklass du har bokat i och vilket datum tänker du att flyga.

Om du har bokat Business class (First class stol) på en riktig gammal Boeing 747
EmPower socket
THAI old First class 01.jpg

Om du har bokat Business class (First class) på en Boeing 747
Thai First class 01.jpg

Om du har bokat Premium Economy class på en Boeing 747
Thai Business class 01.jpg

Om du har bokat Business class/Premium Economy class på en Boeing 777-300ER
Thai Business class 02.jpg
På Boeing 777-300ER finns det dessutom två USB ingång under skärmen
Thai Business class 03.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Slutsats: Förutom på riktig gammal Boeing 747 finns det vanlig EU/US/UK socket.
 

sakke

Ny medlem
Tusen tack!

Så det är en EU/US/UK socket jag såg sist. Då satt jag i coach på en moderniserad 747:a. Denna gång blir det premium economy.
Då förser jag mig med en EU/US/UK socket och en empower, så då borde jag vara safe. :)

Toppen med USB-kontakterna! Perfekt för iphone/ipad.
 

Dr. Miles

Expert
Så det är en EU/US/UK socket jag såg sist. Då satt jag i coach på en moderniserad 747:a. Denna gång blir det premium economy.
Då förser jag mig med en EU/US/UK socket och en empower, så då borde jag vara safe. :)

Jag har inga tydliga bilder på el socket på Premium Economy class (Business class stol) på en riktig gammal Boeing 747
Men sätet ser ut så här. Det är samma plan som Business class (First class stol) som har EmPower, så gissar jag att den har också EmPower. Dock ej 100% säker.
THAI Premium Economy B747_03.jpg
 
Hej!

Undrar också ang. detta med elkontakter. Jag flyger den 7 augusti från Arlanda till Bangkok med Thais nya B777-300ER i ekonomiklass. Finns det några elkontakter på dessa nya plan i ekonomiklass och vad för sorts uttag är det isf? (usb etc.)

Tack!

Mvh Spencer
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Spencer Robild!

Undrar också ang. detta med elkontakter. Jag flyger den 7 augusti från Arlanda till Bangkok med Thais nya B777-300ER i ekonomiklass. Finns det några elkontakter på dessa nya plan i ekonomiklass och vad för sorts uttag är det isf? (usb etc.)

Jag har inte åkt THAI:s egna Boeing 777-300ER än men jag antar att de har samma Economy class stolar som på Airbus A380. I så fall har de en USB ingång.

Bilderna är från Economy class på THAI Airbus A380

På stolarna vid bulkhead finns det USB ingång i armstödet.
THAI Economy BKK-NRT_02.jpg

På andra stolarna finns det USB ingång under skärmen på sätet framför sig
THAI Economy BKK-NRT_07.jpg
(Foto: Dr. Miles)
 
Toppen