Senaste nytt

Chicago och vidare till Las Vegas

Joshua

Medlem
Hej tänkte be om lite expert råd och eftersom resan börjar för oss i i SAS C samt ARN-ORD tänkte jag börja i detta forum.

Som nämnt ovan ARN-ORD T//R är bokad som eurobonus i C.( i höst)

Dock skulle jag direkt vilja vidare till Las Vegas, kör SK945 och landar då13:30 ( en onsdag) Det jag nu skulle önska är att boka ORD-Las V även för bonus poäng? Hur göra så att det matchar att jag är tillbaka i ORD önskande tidig söndag för att ha tid i Chicago från söndag tills måndag 22:05 då resa. Går hemmåt igen?
Sedan kommer nästa önskemål att ev. Få in allt i samma Bokning mot ev förseningar?

Vad har ni för hotell att rekomendera i Chicago samt LAS V ( har CC elite och EBG som status och match inom GHA)


Tack på förhand
 
United och US flyger flera turer till Vegas både direkt och via diverse andra ställen.

Det finns ett Omni i Chicago ingen anning om hur bra det är.

I Las Vegas är det bäst att strunta i hotellkedjor och helt enkelt boka ställen som ligger mitt på strippen. Tropicana är i och för sig Hilton numera, Venetian Priority Club och alla Mgm ställen har precis börjat samarbeta med Hyatt.

Jag skulle bo på The Quad om det ska vara nästan gratis. Ballys om det får kosta lite pengar. Mirage om det ska vara hyggligt. Cosmopolitan, Bellagio, Venetian eller rätt torn i Caesars om det får kosta pengar.

Skaffa ett spelkort där du bor och spela lagom mycket så blir hotellet "gratis" nästa gång.
 

FF#1

Medlem
Har själv gjort en lika dan resa för nått år sen, då fick jag vänta rätt länge på ORD pga att det var ett större event i Vegas så planen var rätt bokade. Satte mig i en lounge och jobbade så det vart rätt bra ändå. Som sagt, bara att kolla tillgänglighet via nått verktyg och boka, men tänk på att kolla vanligt pris med, ibland är det riktigt billigt så det inte lönar sig med bonusresa.
 

FF#1

Medlem
Las Vegas är speciellt, det är mesta dels andra aktörer än de vanliga hotelljättarna som man bor på.
Sen så ska man inte spendera mer tid på rummet än nödvändigt eftersom det finns mer än vanligt annat att lägga pengarna och tiden på.

Palazzo har bara fräscha sviter som man ofta får till bra pris, de hör till IHG och det går att göra en vettig statusmatch mot dem om man nu nödvändigtvis måste samla traditionella poäng.

Annars så är det bara att ta nått vettigt till lägsta pris på strippen och njuta av Vegas... :)
 

Joshua

Medlem
Tack så långt, verkar bli för pengar mellan ORD-Las V.
Får man på något sätt in det på "samma biljett" så man kan känna sig tryggare?
 

Senator

Moderator
Tack så långt, verkar bli för pengar mellan ORD-Las V.
Får man på något sätt in det på "samma biljett" så man kan känna sig tryggare?

Nej, du måste ha två biljetter och två bokningar tyvärr om inte du ber SAS lägga på ORD-LAS med UA eller US på nuvarande resa (i mån av plats) och betalar extra bonuspoäng för detta. Använd United.com så kan du leta om det finns platser mellan ORD-LAS som passar din rutt innan du ringer SAS.

Observera transfertiderna på ORD inresa:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .50 1.15 1.30 1.30
OFFLINE .50 1.15 1.30 1.30
** OR * ARE ALL
SK-UA ID 1.35 ALL - FLT 1 - 1764 OPN -01JUL13
SK-UA ID 1.35 ALL - FLT 3250 - 6548 OPN -01JUL13
SK-UA ID 2.00 ALL - FLT 1 - 1764 02JUL13-23SEP13
SK-UA ID 2.00 ALL - FLT 3250 - 6548 02JUL13-23SEP13
SK-UA ID 1.35 ALL - FLT 1 - 1764 24SEP13-INF
SK-UA ID 1.35 ALL - FLT 3250 - 6548 24SEP13-INF
SK-** ID SUP AMS - ALL ALL - CANADA
SK-** ID SUP AMS - ALL ALL - UNITED STATES

Utresan från LAS:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .50 1.15 1.30 1.30
OFFLINE .50 1.15 1.30 1.30
** OR * ARE ALL
UA-SK DI 1.20 ALL - FLT 944
UA-SK DI 1.20 ALL - FLT 946

UA-SK DI 1.00
**-SK DI SUP ALL - AMS CANADA - ALL
**-SK DI SUP ALL - AMS UNITED STATES - ALL
UA-** DI 1.30 TRM 5 - ** CANADA - ALL

Kontentan med allt detta är att under sommaren kräver UA/SK nästan 2t mellan inkommande och avresande flyg mellan international och inrikes.
 

AABack2ARN

Medlem
Vilket även det KAN vara i kortaste laget under högsommaren. I synnerhet om landar direkt efter en mycket fullastad 777-300 från TK och personalen får för sig att göra allt "by the book"

Men eftersom du skulle resa under hösten torde det problemet vara mindre och 1:35 är nog ganska ok om man har samma biljett - annars skulle jag garanterat ha längre anslutning än så.
 

Joshua

Medlem
ja detta är månadsskiftet okt/nov som det är tänkt

Förstår jag det hela rätt att det kostar 25000 EB poäng för att resa inom Nordamerika per person i Eco klass? dvs för 50000p till så bör jag kunna boka in ORD-LAS på samma bokning som jag har ARN-ORD-CPH-ARN i dagsläget?

(eller 100 000p för att åka i first/business på United även den sträckan, är det värt det?)
 
Last edited:
Toppen