Senaste nytt

Qatar Airways byter till Dreamlinern till Skandinavien

Jacob

Medlem
Qatar Airways blir det första flygbolag att börja trafikera Skandinavien med Boeing 787 Dreamliner. Den 1 augusti sätts flygplanet i trafik på sträckan Stockholm-Doha och den 1 september på sträckorna Köpenhamn-Doha och Oslo-Doha.

Tidtabellen blir oförändrad med en flygtid på drygt sex timmar mellan Skandinavien och Qatar.

– Våra skandinaviska flyglinjer är mycket viktiga för oss, och jag är glad att våra Dreamliners kommer att introduceras i Stockholm, Köpenhamn och Oslo vilket ger våra passagerare en oöverträffad nivå av service och komfort till och från Skandinavien, säger Akbar Al Baker, CEO för Qatar Airways.
 

Sofia

Medlem
Vilken grej! Det är bara att hålla tummarna, jag flyger QR till Bali 25/9 och tillbaka 13/10. Hoppas! :cool:
 

toer00

Medlem
:cool: Och jag som just bokade om min MRU resa via JNB till EK First. Vilket nerköp jag gjorde. :rolleyes: kankse hade EK fått nys om detta? Iom deras FIRST kampanj som de gick ut med i lördags.

Men men det får bli QR till BKK julen 2014 (bara 6 mån innan man kan boka) , nedräkningen har börjat :)
 
Flög med Qatar OSL -DEL igår och det var 3 lediga säten i business, first var tomt. Länge sedan jag drack så mycket skumpa på en dag......
 

Bryant

Medlem
Qatar Airways blir det första flygbolag att börja trafikera Skandinavien med Boeing 787 Dreamliner. Den 1 augusti sätts flygplanet i trafik på sträckan Stockholm-Doha och den 1 september på sträckorna Köpenhamn-Doha och Oslo-Doha.

Är inte Norwegian först?
 
Toppen