Senaste nytt

Fredagstråden™

JacobGBG

Medlem
Alternativet vore väl att ha en separat biljett för alla inrikesflygningarna, men jag antar att du ville klämma musten ur long haul fares:en så mycket som möjligt. Tja, om du inte blir rastlös över de långa kabintiderna på TATLarna så kör hårt, du får nog boka in en massage för rumpan till veckan efter! ;-)
 

Jacob

Medlem
Anlände igår med inrikesflyg efter några dagars härliga flygningar i First med ANA (MUC-NRT) och Thai (NRT-BKK). Jag ser redan nu fram mot returresan! Detta var absolut de bästa flygningar jag upplevt sedan NZ i C-klass mellan AKL och LHR för tre år sedan. ANA var ju i en klass för sig! Helt otrolig service för endast 2 passagerare i F! På Thai-flygningen var jag ensam i F, så det var mycket uppmärksamhet från kabinpersonalen. Glaset med Dom Perignon tenderade att aldrig vara tomt... ;-)
Kul att läsa din kommentar om ANA First. De är verkligen en klass för sig, helt makalöst bra!

Anser själv att ANA First i princip är det bästa som går att få för pengar i flygvärlden.
Mat, dryck och stolar är bra på flera flygbolag, man jag vet få flygbolag där servicen är så genuin som på ANA.
 

JacobGBG

Medlem
Fredag igen! Håller på å packar. Imorgon bär det av på semester med en kompis; ett dygn i New York och några dagar på stranden! Blir till å flyga A380 igen osså :) Kul!

Hoppla! Nästan en identiskt ITN som jag och flickvännen tittat på innan vi slog över till Asien då vi insåg att det är lite dassigt väder i USA i Januari.
 

Fredrik

Medlem
I morgon blir det en tur till London och sedan 8 timmars väntetid innan NZ38 till Hong Kong avgår. Jag har fått plats 10A vilket är platsen med suveränt benutrymme då 9A saknas...
 

Jacob

Medlem
Det har varit en rysligt innehållsrik vecka. Kommer knappt ihåg hälften som hänt.

Strax på väg till Arlanda igen, detaljer dyker upp här i sinom tid... ;)

30-års fest är också inplanerat i helgen.
 

rob74

Medlem
Har spenderat dagen med sovmorgon, sen lunch, dopp i poolen och allmänt slappande.
Kvällen tillbringades med en 7-rätters på "The Dining Room", Rocky's Resort, Koh Samui. Service Managern för stället har arbetat hos bl a Alain Ducasse på Plaza Athenee och hos L'Atelier de Joël Robuchon, Paris, samt även i Libanon. Köksmästaren är malaysier och har jobbat på Hilton och Mariott i Kuala Lumpur. Upplärd av en fransk kock från Ritz (tyckte jag han sa) som kom till Kuala Lumpur och undervisade.

Känns som ett kulinariskt gympass att arbeta sig genom en dylik meny i 30-gradig värme med svetten rinnandes, men det var en alltigenom bra matupplevelse! De har varit igång i 2 år och är väl det första riktiga "fine dining"-stället på ön.

Mina tre favvo: Varm Foie Gras, Snowfish samt efterrätten med kaka med 100% choklad ackompanjerad av cahsewnötglass.

Middagen sköljdes ner med ett glas thailändskt vitt (faktiskt riktigt trevligt), en flaska australiensisk mousserande Pinot Noir och avslutningsvis espresso och Armagnac Ch. de Laubade VSOP! Alltsammans för ca 1.000 SEK.

Jag mår bra... :D
 
Toppen