Senaste nytt

Intjäning av Eurobonus poäng på Thai Airways

Dr. Miles

Expert
Finns det något program där Thais V och W ger poäng?

De programmen som jag vet att det ger miles på THAI V och W klass är som nedan, men bara på Thailand inrikes.

EDIT: THAI Royal Orchid Plus ger inte heller några miles på V och W klass på internationella flygningar.

Frequent Flyer : THAI & Star Alliance Airlines

Thai Airways skrev:
The following THAI booking class code are eligible for mileage accrual :
Domestic THAI flights - C / D / J / Y / B / M / Q / S / T / U / H / G / V / W
International THAI flights - A / F / P / C / D / J / U / Y / B / M / Q / S / T / H / K / Z
G Class - 50% of actual miles flown
V/ W Class - 25% of actual miles flown​
 
Last edited:

Ezekiel

Ny medlem
Då jag inte är expert behöver jag hjälp med förklaring. Har EBG och flög J class code med Thai Air mellan HK-BKK och fick endast 2200 EB poäng? Kan detta stämma? Flög BKK-ARN S class code, hur många poäng ger den sträckan? Är det fortfarande så att V och W class code EJ ger poäng? Tacksam för svar någon...
 

palmen

Moderator
Då jag inte är expert behöver jag hjälp med förklaring. Har EBG och flög J class code med Thai Air mellan HK-BKK och fick endast 2200 EB poäng? Kan detta stämma? Flög BKK-ARN S class code, hur många poäng ger den sträckan? Är det fortfarande så att V och W class code EJ ger poäng? Tacksam för svar någon...
Du hittar alla dina svar här
EuroBonus partners - Thai Airways Intl. - SAS
V och W ger inga poäng till Eurbonus.

Sträckan Hong Kong (vilket jag antar att HK står för) till Bangkok är 1049 miles, J-klass ger 200% intjäning så helt korrekt om man avrundar till 1100 och tar x2, dvs 2200 miles.

Om du vill titta hur långt det är mellan 2 flygplatser är det bäst att använda Great Circle Mapper
Antalet miles sträckan är multiplicerar du med den procent som din bokningsklass ger på sträckan för att veta hur många poäng du får. Borde bli i området kring 1300 poäng i S-klass på ARN-BKK
 
På Thais bokningssida så står det att man tjänar 125% i business men på SAS sida står det 200%. Är det någon som kan bekräfta att man verkligen får 200% EB poäng i Business?
 

Naga

Medlem
Business saver, bokn klass J ger 200%, vilket betyder 10.400 Eurobonus enkel, Arlanda-Bangkok, en Premium Ekonomi, bokn klass U ger 100% , 5.200 Eurobonus. Att jämföra med SAS business saver Arlanda-Hongkong som med Guld/Diamant påslag ger 11.250 enkel väg.
Rätt bokningsklass är extremt viktigt på ThaiAirways.
 

Travler

Medlem
Business saver, bokn klass J ger 200%, vilket betyder 10.400 Eurobonus enkel, Arlanda-Bangkok, en Premium Ekonomi, bokn klass U ger 100% , 5.200 Eurobonus. Att jämföra med SAS business saver Arlanda-Hongkong som med Guld/Diamant påslag ger 11.250 enkel väg.
Rätt bokningsklass är extremt viktigt på ThaiAirways.

Det förutsätter att man är Guld/Diamant, annars är ThaiAirways (business) bättre än SAS. :rolleyes:
(Sedan håller jag med om att bokningsklass är extremt vilktigt! Jag stör mig något enormt på sidor som inte visar vilken bokningsklass det är man håller på att köpa :mad:)
 

Naga

Medlem
Du ska även kolla SingaporeAirlines, Business saver, bokningsklass D,
Arlanda-Bangkok ger 14.000 Eurobonus enkel väg.
Konkurrenskraftigt pris.
 
Du ska även kolla SingaporeAirlines, Business saver, bokningsklass D,
Arlanda-Bangkok ger 14.000 Eurobonus enkel väg.
Konkurrenskraftigt pris.
Sant, men då blir det mellanlandningar. Gillar att Thai flyger direkt ARN-BKK, speciellt när man flyger med familjen. Flyger jag själv har jag inget emot mellanlandningar.
 
Toppen