Senaste nytt

Någon som vet hur det fungerar med hyrbil i USA?

Äntligen.
Jag fick det inte som jag ville med LHR-LAX (A380 inaugural) / LAX-JFK-(stopp i 12 timmar)-(AA 77W)-LHR så jag skippade New York och AA 77W och valde A380 båda vägar istället.

yes.png

Någon som vet hur det fungerar med hyrbil? Det står ju pick-up samma tid som jag ankommer men det bör väl inte vara några problem att hämta upp den senare? (måste man ringa och meddela?)
Blir nervöst det här... aldrig kört bil i USA och åker själv på denna resa dessutom. ;)
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Äntligen.
Jag fick det inte som jag ville med LHR-LAX (A380 inaugural) / LAX-JFK-(stopp i 12 timmar)-(AA 77W)-LHR så jag skippade New York och AA 77W och valde A380 båda vägar istället.

Visa bifogad bild 16604

Någon som vet hur det fungerar med hyrbil? Det står ju pick-up samma tid som jag ankommer men det bör väl inte vara några problem att hämta upp den senare? (måste man ringa och meddela?)
Blir nervöst det här... aldrig kört bil i USA och åker själv på denna resa dessutom. ;)

Bilen är färdig fr.o.m. 19:15. Ingen människa kan ju på exakt klockslag ange tiden de fysiskt kommer hämta bilen på, så oroa dig inte. :)
 
USA är väl världens enklaste land att köra bil i - anpassat för genomsnittsföraren som tagit körkort vid 16 års ålder utan utbildning...

Min vän som bott i Houston från att han var 10 år till 20 år sa exakt samma sak. :)

Det är väl bara lite regler som jag funderar över. I vissa delstater får man väl svänga höger även om det är rött t.ex?
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Min vän som bott i Houston från att han var 10 år till 20 år sa exakt samma sak. :)

Det är väl bara lite regler som jag funderar över. I vissa delstater får man väl svänga höger även om det är rött t.ex?

Det stämmer, men kör försiktigt och som om Du vore hemma i Sverige så kommer det att gå galant!
 

freno

Medlem
Usa är väldigt lätt att köra i, det enda man behöver vara beredd på är att det kan vara någon som korsar tre heldragna linjer för att ta infarten innanför din fil :p... sen att du får svänga höger vid rött ljud i de flesta delstater, men i vissa korsningar så står det "no turn on red" annars är det fritt fram.
 

johhenrik

Medlem
Sen är det ju jätteskillnad på hur de kör i ex. Danville, VA och SF, CA. I San Francisco är det mycket snabbare körsätt, mer acceleration, medan i "södern", då kör man ju nästan in i framförvarande bil när det slår om till grönt, då de ju kör långsammare än min gamla farmor gjorde... :)
 

Storsteffe

Medlem
Klarar du att köra i Sverige så är det inga problem. Det kan vara lätt att missa avfarter om man råkat hamna i fel fil men det löser man lätt genom att ta nästa och följa turnaround skyltarna.
 

Morgan

Medlem
Själva körandet är enkelt, men min enda reflektion är att jag inte skulle vilja sätta mig och köra bil efter 11 timmar i flygplan, och när klockan är kring fem på morgonen hemma - hade tagit in på flygplatshotell och hyrt bil dagen efter om det var en möjlighet.

Du måste ju också ta det lugnt med alkoholen, även om det är enklare i Y :)
 

Chrille

Medlem
Du får se till att du hyr bilen (debiteras) en vecka och inte en vecka och 15 minuter som i bokningen. :eek:
 
Toppen