Senaste nytt

Prenumererar du på någon flygtidning?

Mr.White

Medlem
Alltid kul att läsa om vad som händer i flygbranchen, och jag gillar att få hem en tidning i brevlådan. Har inte riktigt kommit dit när man läser på paddan eller surfar omkring efter nyheter.

Men frågan är då vilken tidning jag ska köra på? Några rekommendationer?

Gjorde en snabb sökning och fick upp följande.

Airliner World - "Medan andra tidningar riktar sin uppmärksamhet mot den historiska delen av luftfarten, är Airliner World avsedd att föra sina läsare till den senaste utvecklingen från alla de globala flygbolagen." 1012 kr 12 nr

Air International - "Air International innehåller internationella, militära och civila flygnyheter samt analyser av aktuella och historiska händelser." 1111 kr 12 nr
 

vicce

Medlem
Är också lite nyfiken på detta. Finns ju en del andra tidningar i tidningsstället också, exempelcis Flygrevyn m.m.
 

Heja

Medlem
Ingen just nu, men har tidigare prenumererat på både Airliner World och Airways. Airports of the World, som är systertidning till den förra, är också bra i min mening.
Men var i hela världen får du priserna ifrån? 12 nummer av Airliner World kostar £55 vid beställning på keypublishing.com, vilket blir cirka 560 kr.
 

Palazzi

Medlem
Finns ju BC.se för att hålla sig uppdaterad:cool: Mitt intresse för flygbranschen sträcker sig inte så långt att jag vill läsa tidningar om den, ännu. Är intresserad av destinationen, och har gärna en bekväm resa dit :)
 
Jag har prenumererat på Flight Global i många år. Den är "hardcore" och absolut bäst när det gäller flygbranschen. Lite som Financial Times inom den branschen vågar jag säger - sjukt seriösa och man blir väldigt bra uppdaterad om allt inom flyg - från kommersiellt, till teknik, militärt, branschen (affärer) osv.
 

GOTATH

Medlem
Brukar köpa Airliner World ibland när jag reser. Spenderar sedan god tid att lusläsa varje artikel i den. Men min primära källa för flygnyheter är såklart BC.se :)
 

MarcusC

Medlem
Jag försöker även hålla tyskan vid liv genom att köpa AERO International när jag har möjlighet (prenumererar ej) Tycker den håller högre standard än Airliner World (bredare artiklar) givetvis med visst fokus på de tyskspråkiga länderna.
 
Jag prenumererar på Flight International (Global) sedan 2000 ungefär, köpte lösnummer tidigare. Efter att ha hoppat runt mellan diverse olika tidskrifter såsom Airliner World och Airways samt Aviation Week blev valet enkelt. Detta då jag vill ha utförliga reportage och nyheter om allt som händer inom branschen. Likaså är det suveränt med alla detaljerade provflygningsreportage och detaljerade ritningar som följer med vissa nummer.

En annan imponerande sak är att de lagt ut sitt artikelarkiv på nätet, allting från 1909 till 2004 är tillgängligt. Bara att söka. Jag har kompilerat ihop ett antal "Complete Story" om flygplanstyper såsom de Havilland Comet, Boeing 707, Airbus A300, Tupolev Tu-204 och Ilyushin Il-96 genom att dammsuga arkivet. Det är mycket intressant läsning när man kan gå tillbaka och betrakta utvecklingen med tidstypiska ögon s.a.s.

Annars händer det att jag köper Airliner World men då huvudsakligen om de har någon artikel om någon flygplanstyp jag är intresserad av. Senaste gången blev det ett inköp när de hade ett fint reportage om Transaeros Tu-214.
 
Toppen