Senaste nytt

När har du INTE blivit uppgraderad som Club Carlson Concierge?

niksal

Medlem
Tänkte starta en tråd där vi får dela med oss frustrationerna med att inte bli uppgraderade på Club Carlson hotell som Concierge medlem. Själv har jag nu råkat ut för detta lite för många gånger på för kort tid för att det skall vara kul längre. Alla 3 gånger har varit på samma hotell, Radisson Blu Scandinavia i Köpenhamn.

21.5: Ingen uppgradering, fullbokat. Ok. Vid check-out skall de ha pengar för frukosten, då jag inte bodde i ett rum där frukost tillhör. Ingen nytta av att vifta svart kort och peka på musmattan med förmånerna. "System says no" situation. Till slut fick jag rätt, men jag fick stå på mig.

24.5: Ingen uppgradering, men det var halvt väntat då jag bokat familjerum. Men denna gång lyckades in ens early check-in. Och vi snackar en timme nu (kl 13 istället för kl 14, och ja, jag hade förvarnat dem). Nytt för mig var också att de inte ens kan registrera kreditkort etc i förväg. Nu fick de ta en kopia på mitt kreditkort så min fru kunde checka in kl 14 då jag satt på möte.

29.5: Ingen uppgradering, hotellet överbokat. Killen innan som checkade in fick en Junior Suite. Inget flicka i receptionen kunde göra trots att jag uttryckte mitt missnöje. Rummen delas ut tidigare. Så mycket för "Yes I can" och 100% satisfaction guarantee.

Jag kan bara hoppas att ingen guldmedlem fått en uppgradering före mig. Kanske hotellet bara helt enkelt sålt alla premium-rum och andra concierge medlemmar hunnit checka in före mig.

Grr.
 

mry

Medlem
Med tanke på mitt mönster får jag känslan av desto senare man checkar in desto större chans är det att man blir uppgraderad. Det verkar vara lite roulette vem som checkar in dig med faktiskt.

Det jobbigaste annars med att ha ett CCC är att många inte känner igen kortet så då önskar man att man hade ett guld kort och antagligen större chanser att bli uppgraderad...

Det enda som skiljer mellan CCC och CCG är ju i princip att man får frukost....
 

JanneB

Medlem
Har hänt mig i Malmö och i Hammarby Sjöstad, aldrig utomlands. Generellt är min känsla att man i Sverige nästan alltid bara blir uppgraderad ett snäpp, ganska sällan jag får en svit här. Utomlands är det vanligare att jag får så fint rum som hotellet kan erbjuda. Självklart kan det vara slumpen.
 

niksal

Medlem
Skall uppdatera lite. Jag klagade till Club Carlson om detta. De verkade ta detta mycket allvarligt, och fick erbjudande om 50k poäng som kompensation. Såg också att jag fått mail från hotellet där de bad om ursäkt och skall se att VIP-kunder får sina uppgraderingar. Problemet är bara att jag fått ett mycket liknande mail tidigare...

Skall bo på samma hotell igen torsdag-fredag, så skall se hurdan uppgradering det blir då!
 

JanneB

Medlem
Se där. Jag klagade direkt till hotellet då de inte ens klarade av att få in poängen för nätterna (Malmö). Skulle uppenbarligen klagat till CC istället. Har inte klagat då Sjöstan inte uppgraderat, de är betydligt mkt trevligare där än i Malmö och jag tror de kan ha haft fullt de nätter jag inte fått uppgradering.
 

niksal

Medlem
Checkade in idag på Radisson Blu Silkeborg, första gången. Visade som vanligt mitt Concierge-kort, men receptionisten noterade det knappt. Hon skrev dock upp numret för hand på blanketten där jag uppgav mina kontaktuppgifter. Rummet var förstås förallokerat, och då rummet var bokat via en resesekreterare så hade hon inte gett mitt CC nummer -> ingen uppgradering.

Dels förstår jag varför jag inte fick en uppgradering, dels förstår jag inte varför inte personalen kan vara skolad att hantera sådana situationer bättre.

På Viking i Stockholm fick jag utbilda personalen i baren att svart färg inte är samma som röd färg och att jag därför skulle få 15% rabatt på maten, och inte 5%. Vi fick bli överens om att svart och guld är samma färg. Suck.
 

mry

Medlem
På Viking i Stockholm fick jag utbilda personalen i baren att svart färg inte är samma som röd färg och att jag därför skulle få 15% rabatt på maten, och inte 5%. Vi fick bli överens om att svart och guld är samma färg. Suck.

Det där har jag med stora problem att få rätt rabatt när jag visar upp det svarta kortet kan jag säga, bland annat på Malta och i Dublin.

På Radisson Blu Plaza Hotel i Helsingfors fick jag dock 20% rabatt, nu återstår bara frågan när jag får poäng med.
 

mry

Medlem
Bokat en 2-4-1 på park inn nu i helgen men fick ingen uppgradering som CCC till hörnrum som jag brukar få. Fick dock checka ut vid 18 imorgon, vilket kändes som någon typ av kompensation
 

JanneB

Medlem
Haft två rum på Radisson BLU Tallinn i helgen. Ingen uppgradering på något av rummen, ingen frukost inkluderad, och trots att jag bad om det vid bokning, ingen utsikt över gamla stan.
 

agehall

Medlem
Det är snarare regel än undantag att man som gold inte blir uppgraderad på Radisson i Lagos. Samma sak på hotellen i Dubai. Däremot brukar båda ställena vara rätt OK på att ge någon välkomstgåva.
 
Toppen