Senaste nytt

Mileage run med Los Angeles som utgångspunkt?

majer

Medlem
Hej!

Det förefaller sig så att jag för tillfället jobbar i Los Angeles. Brytpunkten för mitt EB-konto går i juni/juli och jag undrar då om det finns några bra sätt att ladda på EB-kontot efter brytpunkten.
Jag har redan säkrat EBG till 2014 men vill nu se om det finns några bra möjligheter att ladda på lite poäng inför nästa kvalificeringsperiod som börjar i juli. Tänker att det kanske finns bra/bättre möjligheter som ex-LAX än ex-ARN?

Begränsningar:
Jag är endast ledig på söndagar, så det bör helst vara utresa och hemresa på en söndag, i värsta fall utresa på lördag kväll och hemresa på söndag. Undviker gärna detta då det innefattar en extra hotellnatt.
Utgångspunkten är Los Angeles, med LAX eller andra närbelägna flygplatser.
Helst inrikes.
Budget? Svårt att säga, helst så lite så möjligt, men fortfarande något som är vettigt. Vad får man för max 5000? Y/C/F spelar mindre roll. Det är egentligen bara max poäng per krona som är intressant.

Stort tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Uniteds biljett till New York kostar runt 2.500-2.700 SEK inkl. skatter och du kan också välja red-eye flight ditvägen på lördag ifall du inte vill ha hotellövernattning.
 

majer

Medlem
Tack för snabbt svar.
Kikade just på något sånt. Ger den 100% till EB?
Det borde även innebära att jag kan ta en red-eye flight på söndagen och retur samma dag?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för snabbt svar.
Kikade just på något sånt. Ger den 100% till EB?
Det borde även innebära att jag kan ta en red-eye flight på söndagen och retur samma dag?

Alla United Economy class biljetter förutom rabatterade biljetter för flygindustri-/statliganställda ger 100% EB poäng.
Om du reser ut från Los Angeles sent på natten på lördag, kommer du fram till New York på söndag morgon. Därför kan du inte ta red-eye flighten som avgår söndag natt från Los Angeles då du inte kan komma tillbaka på söndag.
 
Last edited:

majer

Medlem
Tack för svar. Jag må ha missuppfattat definitionen av "red-eye flight". Trodde det var en flight som avgår okristligt tidigt på morgonen.

Enligt gcmap är det 2464 miles mellan LAX och NYC vilket borde resultera i 2x2500 miles för en r/t. Ganska bra poäng/krona ratio.
Dags att börja kolla tillgänglighet.

Tack för tipset!
 

Senator

Moderator
Med "Red-eye" menas en kort, nattflygning som gör att man kommer till sin destination med rödsprängda ögon. Det står inte i något flyglexikon till min vetskap :)

Som mycket annat inom flyget är detta ett amerikanskt uttryck som jag uppfattar har sitt ursprung från nattflyg mellan USAs Västkust till Östkust. En resa som man har blodsprängda ögon när man landar något jag kan bekräfta.

Ett annat coolt amerikansk uttryck som jag numera använder om jag får plats längst bak i planet är "seating in the nose-bleed section".
Det använda ofta som skämt om man har köpt billiga biljetter på en stor amerikansk sportarena. Man sitter helt enkelt så högt, så man påstår att höjden gör att man får näsblod. Funkar som ett roligt skämt med gate agents när man vill flytta fram lite: "can you please help me to get out of the nose-bleed section"?
 
Med "Red-eye" menas en kort, nattflygning som gör att man kommer till sin destination med rödsprängda ögon. Det står inte i något flyglexikon till min vetskap :)

Som mycket annat inom flyget är detta ett amerikanskt uttryck som jag uppfattar har sitt ursprung från nattflyg mellan USAs Västkust till Östkust. En resa som man har blodsprängda ögon när man landar något jag kan bekräfta.

Ett annat coolt amerikansk uttryck som jag numera använder om jag får plats längst bak i planet är "seating in the nose-bleed section".
Det använda ofta som skämt om man har köpt billiga biljetter på en stor amerikansk sportarena. Man sitter helt enkelt så högt, så man påstår att höjden gör att man får näsblod. Funkar som ett roligt skämt med gate agents när man vill flytta fram lite: "can you please help me to get out of the nose-bleed section"?

Tack för ett uttömmande och intressant svar. Vill minnas att det går att köpa ögondroppar i USA som tar bort röda ögon...
 

majer

Medlem
Tackar för utredningen av red-eye flight.

Senator skrev:
ursprung från nattflyg mellan USAs Västkust till Östkust
Intressant, det är ju precis vad som står på tapeten.

majer skrev:
Trodde det var en flight som avgår okristligt tidigt på morgonen.
Antar att en sådan flight definieras som fakir-flight. Finns det inget svengelskt ord för det? :)
 
Toppen