Senaste nytt

Incheckad i SAS biljett automat står gate på seat

MarcusC

Medlem
Innan jag spinner loss i irritation över SAS handling partner i den oerhört sunkiga D gate sektionen på Tegel.

Checkade in i biljett automat på GOT imorse. Fick alla flighter på ett kort.
-GOT-CPH-TXL-ARN-GOT-
Dock returflygen (sista chansen i SAS C TXL-ARN) stod det GATE på seat.

Hur tolkar folket detta(svara gärna innan ni läser vidare)!

Lite skumt men tänkte jag får väl seat vid gate på Online check in var business ändå bara rad 1 TXL-ARN.

Efter lite väntan i Lufthansa loungen (I huvudbyggnaden) går jag till gate D80 , bussgate en trappa ned. Lång kö så sätter mig och väntar och tänker jag sitter ju i Business så jag vet ju ungefär vart jag hamnar, dessutom med seatblock. Döm om min förvåning när jag kommer fram om gate personal säger jag endast är standby, och är för sen till gaten!!! Efter ett par minuters "tjafs" går det inte få med mig. Blir språngmarsch till lufthansa biljett diskar på andra sidan Tegel...och de lyckas efter många om och men få med mig i Ekonomi TXL-ARN.

Ingen rolig hemresa...Vad ska man säga om detta? Min tolkning (och även SAS här på ARN) är jag var incheckad men skulle få sittplats vid gaten. Så tolkar inte Acciona Tegel detta tydligen?

Kommer skicka en reklamation, men är gruvligt irriterad och besviken på SAS i detta fall.
 

AABack2ARN

Medlem
Låter ju riktigt illa. De här Acciona Tegel verkar inte riktigt fungera som tänkt :(

Fanns det någon business class ombord? Eller ville de egentligen nedgradera dig?

Håll oss informerade om hur det går.

P.S. Om jag förstår det rätt fick du boardingkort med "GATE" på redan i GOT i morse och du hade biljett i C? Då hade jag nog (om tid fanns) kollat på loungepersonalen i CPH för att försöka reda ut vad problemet var. Hade jag haft biljett i ekonomi hade jag däremot mest hoppats på en uppgradering och därmed varit ganska tyst ;)
 

MarcusC

Medlem
Incheckad i SAS biljett automat står gate på seat.

Hade C endast på returen. Borde väl ha kollat med CPH personal, men reste med en fyraåring varför som dessutom blivit febrig...

Men absolut, borde givetvis ha kollat upp. Jag kom ej med SAS flighten, var "standby" enligt gatepersonal på TXL (Acciona)....

Lyckades med lite hjälp komma med LH , 30min senare. (Dock i Ekonomi, fanns ingen tid tjafsa om klass kände jag)

Återkommer med mer info
 

agehall

Medlem
Hur tolkar folket detta(svara gärna innan ni läser vidare)!

Nu läste jag vidare innan jag svarar, men står det GATE skulle jag anta att plats tilldelas vid gate. Jag skulle ha misstänkt att det var equipment change på gång eller liknande. Att man bara var väntlistad skulle jag inte ha misstänkt. Jag tycker det låter som ett solklart fall för IDB som du ska ha ersättning för.
 

MarcusC

Medlem
Så här ser boarding kortet ut.

Jag talade snabbt med SAS service center på T5 för att reda ut så inga problem med flighten till GOT. Men hon tyckte allt verkade märkligt och att jag ändå varit incheckad på TXL-ARN.
Och att jag absolut skall göra en reklamation. Känns som IDB helt klart tycker jag nog?!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    210,6 KB · Visningar: 2 084

Roger J

Medlem
Ser ut som att du inte hade något BN-nummer på de aktuella flygen. Detta mer än GATE signalerar något knas... Du lär ju kunna få kanske 500 euro IDB voucher (invol denied boarding) och kanske dessutom en downgrade voucher?
 

TheEagle

Medlem
Själv skulle jag direkt tänka att planet var överbokat. Hade jag en plats i ekonomi så hade jag sett fram emot en uppgradering vid gate. Hade jag däremot en biljett i business hade jag direkt kontaktat gate eller övrig personal för att reda ut oklarheterna.
 

NotRyan

Medlem
SAS automater kan inte checka in från TXL, så helt klart kan du inte ha varit incheckad när du kom till gaten i Berlin. Du skulle ha uppsökt servicecenter, men det är ju lätt att veta om ingen sagt det åt dig. Här tycker jag nog att automaten kunde varit lite mer tydlig...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen