Senaste nytt

Hjälp önskas: Resa till Zihuatanejo i Mexiko

krasnyj

Medlem
Hej!

Det damp nyligen ner en inbjudan till ett bröllop i Ixtapa/Zihuatanejo i brevlådan.

Jag vill flyga ut den den 17 OCT (alt.16 ) och hem den 28 OCT. Nu till mitt dilemma då SAS bara kan erbjuda mig resa till
Mexiko City men inte längre med deras hemsida.

Jag funderade på CPH-SFO med SAS och sen ta SFO till ZIH men det går tyvärr inget direkt mellan dessa ställen.


Någon här som kan hitta något bra alternativ med *A? Inga krav på C/F klass här i nuläget.
Jag överväger även att undvika USA totalt för att slippa allt med ESTA oc DHS osv.

Alla förslag är intressanta.
 

Dr. Miles

Expert
Jag försöker att svara seriöst den här gången. Men innan dess vill jag fråga dig om varifrån du tänker att flyga. Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn?
 

Dr. Miles

Expert
Från Köpenhamn med Air France&Aeromexico&KLM kombo kostar ca 3.080 EUR inkl. skatter i Business class på de datumen du vill flyga. I Economy class kostar det ca 840 EUR inkl. skatter.

Från Stockholm kostar det ca 3.330 EUR inkl. skatter i Business class med Air France&Aeromexico&KLM kombo och ca 900 EUR inkl. skatter i Economy class.

Med Star Alliance blir det rejält dyrt.
 
Last edited:

Hall

Medlem
ARN-FRA-MEX med LH för 8290 SEK. Sedan separatbiljett med AeroMéxico MEX-ZIH för 1860 SEK ToR.
 

krasnyj

Medlem
Bor i Skåne så CPH är home för mig.
Känner tyvärr inte Andy D eller Ellis R men har hört att de är schyssta snubbar.
 

Nemo

Medlem
*A Air Canada/AeroMexico 16oct Cph-Yyz-Mex(layover 17h)-Zih 28oct Zih-Mex(13h layover)-Yyz-Cph 9462SEK. Går alltså ej via USA, är *A, dock lång layover/övernattning i Mexico City.
 
Toppen