Rutten OSL-BKK har trafikerats av en B777-200 sedan starten. Att lägga till en av dessa gamla B747orna på sträckan är en "Down grade" i min mening. Så sunkplanen från ARN och CPH skickas nu till OSL
De 50 setene i businessklasse er fordelt på 3 kabiner. «First Class cabin», upper deck og main deck. De ti setene i front, fra rad en til tre, har 180 grader flatbed. Seter på upper deck, og business klasse seter fra rad 22 til 26 på main deck, er tilsvarende setene på Boeing 777 som trafikkerer på Oslo ruten per i dag.
Det är något som inte helt stämmer med följande text:
Flytypen som skal benyttes er en oppgradert versjon av 747-400 med nye seter i alle klasser, og hvor også økonomiklassepassasjerer har tilgang til personlig underholdningsskjerm i seteryggen foran.
De 50 setene i businessklasse er fordelt på 3 kabiner. «First Class cabin», upper deck og main deck. De ti setene i front, fra rad en til tre, har 180 grader flatbed. Seter på upper deck, og business klasse seter fra rad 22 til 26 på main deck, er tilsvarende setene på Boeing 777 som trafikkerer på Oslo ruten per i dag.
Om det nu är nya stolar i alla klasser så verkar det ju konstigt att det endast är 10 fully flat? Nej, då är det nog de stolar som Dr. Miles postade, och dessa är väl knappast nya?
Å andra sidan så var det väl inte personlig IFE på 747-orna som gick till ARN, så kanske TG har uppgraderat ekonomidelen men inte de andra kabinerna?
Dom kärror som gått på ARN/CPH är alla retrofitted i alla klasser med 9 F nu och går på "viktigare" rutter. Finns bara en "gammal" kärra kvar HS-TGF. Dessa kärror som skall gå på OSL är troligtvis HS-TGO, P, R, T, W, X som alla har en retrofitted economy med AVOD och har F och C som på DR.Miles bild