Senaste nytt

Dreamliner hos Fritidsresor i vinter

Paby

Medlem
Tänker låta Dreamliner samla på sig många fler timmar i luften utan incidenter innan jag sätter mig ombord på en.. O det är okej att kalla mig paranoid. :)
 

Sofia

Medlem
Tack den som rättade stavningen i rubriken!

Håller i övrigt med Paby, liiite paranoid skadar det nog inte att vara ;)
 

PYRZ

Medlem
Åkt charter en gång hela mitt liv och tänker inte göra om det. Så, jag är inte sugen :)
 

Palazzi

Medlem
Är nog inte tillräckligt flygplansintresserad för att motivera en sådan resa :). Jag värdesätter komfort och bra service, och hittils har jag aldrig levererats något av detta på charter....

Vissa flygplan undviker jag dock gärna, med hänvisning till olycksstatistik och buller. Vissa propellerplan är ingen trevlig upplevelse, och jag slipper gärna Tupolev.
 

emiland

Medlem
Med två små barn får man ju inte boka i charterbolagens premiumkabin. Svaret var att övriga passagerare inte ville bli störda, mitt argument att förra gången blev vi störda av alla fulla 50-plussare som hade "låt oss dricka så mycket whiskeyvihinnertävling" föll platt. Fattar inte poängen med charter...
 

Xilan

Medlem
Med två små barn får man ju inte boka i charterbolagens premiumkabin. Svaret var att övriga passagerare inte ville bli störda, mitt argument att förra gången blev vi störda av alla fulla 50-plussare som hade "låt oss dricka så mycket whiskeyvihinnertävling" föll platt. Fattar inte poängen med charter...

Poängen med charter är, tydligen, att unga som gamla ska få släppa alla hämningar och supa ner sig fullständigt där de sitter tätt packade med andra vuxna och även förkräckta små barn.
Efter min senaste charterresa tänkte jag att jag gärna skulle se en alkoholfri avdelning på flyget, men jag valde att sluta flyga charter istället. Det finns visserligen alkohol även på reguljärflyg, men min erfarenhet därifrån är att i princip alla sköter sig och dricker med måtta.
 
Toppen