Senaste nytt

Hotell och EuroBonuspoäng

fmansson

Medlem
Undrar egenntligen hur det här med EuroBonuspoäng på hotell går till.
Jag bor ofta på Best Western i tjänsten men även Scandic och First ibland.
På Best Western får man 300 poäng per natt som bekant och de flesta nätterna reggas rätt och poäng dyker upp på kontot inom en vecka. Ofta är det samma hotell (3-4 st) där det aldrig funkar trots att jag ger dem mitt nummer vid incheckning och utcheckning. Man måste alltid efterregga...., vilket är lite irriterande.

Ligger det en kostnad hos hotellen för EB-poängen eller är det bara slarv och ointresse som gör att vissa hotell aldrig får det rätt.
Scandic ska vi inte tala om. Bodde där 16 nätter ifjol. Inga poäng och inga poäng vid efterregistrering. Den där julgrejen med 1000 extrapoäng i julkalendern har heller inte dykt upp.

Det känns som det ligger en kostnad för hotellen här som gör att de skiter i att regga och sen hoppas på att kunden inte efterreggar.
Har jag fel? Om, hur funkar det?
 
Har upplevt samma sak med Best Western, otroligt dåliga på att lägga in uppgifterna (eller vad som nu går fel). Speciellt de mindre hotellen.

Vad det gäller Scandic så kan man inte få både Scandicpoäng och Eurobonuspoäng, man måste välja (säg till när du checkar in i så fall). Jag är Top Floor på Scandic och väljer då hellre 3000 Scandicpoäng än 500 Eurobonuspoäng.
 

Homer

Medlem
Ligger det en kostnad hos hotellen för EB-poängen ?

Naturligtvis.


På Best Western får man 300 poäng per natt som bekant och de flesta nätterna reggas rätt och poäng dyker upp på kontot inom en vecka. Ofta är det samma hotell (3-4 st) där det aldrig funkar trots att jag ger dem mitt nummer vid incheckning och utcheckning. Man måste alltid efterregga...., vilket är lite irriterande.

Har du inte lagt in det i din BW Rewards profil under Reward Preferences ?
 
Toppen