Senaste nytt

Problem med Miles&More retroregistration - Jag ger upp med detta skräpet

Concorde

Founding Member
08/04/2013 ARLANDA-WARSAW
Name not on passenger list
LO454/LO454
Economy Class, V

Inga poäng efter retro-claim. Vaddå name not on passenger list? Hur fan kom jag till Warszawa!?

Något skumt har skett. Sedan två månader tillbaka postar inga flighter från ARN till WAW på mitt MM konto. Men alla flighter från WAW till ARN postar. Har retro-claimat flera sektorer men endast en har dykt upp, och enligt ovan.
Snackar man med MM är dom helt oförstående. Nästan hundra sektorer förra året inom MM bolagen men blir ändå nedgraderad till FT... orka engagera sig i detta skit program. Knappt så jag inte orkar efter regga ytterligare tre ARN-WAW sektorer som inte postar...

Blir till att flyga Finnair via HEL istället.
 

ulagun

Medlem
Råkade ut för samma saker med "no name" ett antal gånger för drygt ett år sedan på inrikes SK flighter som jag lade på M&M.
Kom fram til att absolut enda sättet att få milesen registrerade var att sända orginalbiljett boardingcard m.m. dokumentation till Lufthansa M&M´s kontor i någon håla i Tyskland (Vracl ?) Adressen finns gömd på LH´s hemsida. Glöm inte ta kopia på allt.
Lycka till :p
 

Jonas C

Medlem
Hände samma sak för mig, när jag försökte retro-registrera LH flighter. Fick upp samma felmeddelande, men ett mail till M&M löser saken. Misstänker att problemet ligger på SAS då de sköter check-in för LH/LOT på Arlanda.
 

Jacob

Medlem
Blir till att flyga Finnair via HEL istället.
Jag har åkt ganska mycket Finnair via Helsingfors senaste året och det fungerar bra.

Måndag-torsdag finns dessutom ett sent kvällsplan från Helsingfors till Stockholm vid 23-tiden som täcker upp som anslutningsflyg till Stockholm från de flesta större städer i Europa (inklusive Warszawa) så man kan jobba heldag ute i Europa. Det brukar vara ganska lite folk på Stockholmsplanet och som oneworld Sapphire/Emerald får man dessutom seat blocking.
 

ulagun

Medlem
Råkade ut för samma saker med "no name" ett antal gånger för drygt ett år sedan på inrikes SK flighter som jag lade på M&M.
Kom fram til att absolut enda sättet att få milesen registrerade var att sända orginalbiljett boardingcard m.m. dokumentation till Lufthansa M&M´s kontor i någon håla i Tyskland (Vracl ?) Adressen finns gömd på LH´s hemsida. Glöm inte ta kopia på allt.
Lycka till :p

Här är adressen;
Service Team: Miles & More Service
City: Verl
Zip: 33409
P.O. Box: Postfach 12 00
Land; Tyskland
Phone: +49 69 - 86 799 666

Har visat sig för min del vara sista hoppet att få hjälp de gånger jag kört fast i övriga LH byråkratin!
 

Senator

Moderator
I Verl får man alltid hjälp. Jag har haft också en del bekymmer med SAS --> M&M under senaste 18 månader...Sparar alltid boardingkort och dyl tills jag får posterna på kontot!
 
08/04/2013 ARLANDA-WARSAW
Name not on passenger list
LO454/LO454
Economy Class, V

Inga poäng efter retro-claim. Vaddå name not on passenger list? Hur fan kom jag till Warszawa!?

Något skumt har skett. Sedan två månader tillbaka postar inga flighter från ARN till WAW på mitt MM konto. Men alla flighter från WAW till ARN postar. Har retro-claimat flera sektorer men endast en har dykt upp, och enligt ovan.
Snackar man med MM är dom helt oförstående. Nästan hundra sektorer förra året inom MM bolagen men blir ändå nedgraderad till FT... orka engagera sig i detta skit program. Knappt så jag inte orkar efter regga ytterligare tre ARN-WAW sektorer som inte postar...

Blir till att flyga Finnair via HEL istället.

Ta kopia på boardingkortet och bifoga. Kan inte tänka mig att du blir nonchalerad då.
 

Concorde

Founding Member
har inte kvar det. Endast e-ticket, samt bevis på att returresan gjorts...
Får se om jag orkar jaga detta. MM är helt dött för mig.
 
Toppen