Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

vicce

Medlem
Då va jag också en i Amex "gänget". Skaffade det efter erbjudandet som damp ner i brevlådan för någon vecka sedan.
 
Det tar tid. Det tog tre veckor och två dagar innan jag fick besked att de godkänt min ansökan att uppgradera (!) mitt guld till Platinum. Det har snart gått ytterligare två veckor och jag har ännu inte fått ordinariekortet. AC-kortet dök upp i går. Dock har villkoren i Guldkortet varit Platinum sedan godkännandet vilket är bra för jag har handlat en del flygbiljetter...

Kundtjänsten har varit suveräna under tiden! Tänk om man hade det bemötandet i andra sammanhang!
 

FFS

Medlem
Jag funderar på att skaffa mig ett sas amex och fick precis ett erbjudande om 10000 extra poäng (1000kr/år)
Annars kan jag få 6000 p (500kr/år)
Sen förstår jag det som att jag kan bli värvad och då få ytterligare 6000 p och halva årsavgiften.

Går det att kombinera värvningen med 10000p bonusen eller bara med 6000p bonusen?
Någon som vill värva mig? :eek:

Edit: jag misstänker att det inte går, men kan någon som inte har amex värva mig och få bonus?
 
Last edited:

Najk

Medlem
Jag funderar på att skaffa mig ett sas amex och fick precis ett erbjudande om 10000 extra poäng (1000kr/år)
Annars kan jag få 6000 p (500kr/år)
Sen förstår jag det som att jag kan bli värvad och då få ytterligare 6000 p och halva årsavgiften.

Går det att kombinera värvningen med 10000p bonusen eller bara med 6000p bonusen?
Någon som vill värva mig? :eek:

Edit: jag misstänker att det inte går, men kan någon som inte har amex värva mig och få bonus?

Jag har svårt att tro att det går att kombinera de två olika erbjudandena.
Vill du bli värvad så hjälper jag dig gärna :)
 

FFS

Medlem
Nu har jag läsr lite till och tolkar mina alternativ så här:
* 10000p bonus, 1000kr/år, ingen värvning
* 6000p bonus, 500kr/år, ingen värvning
* 6000p bonus, 500kr/år, värvning

Just nu lutar det åt alternativ 1 om det inte är så att jag får totalt 12000p för att bli värvad?

(Tack för värvningserbjudandena)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen