Senaste nytt

Status match till British Airways Executive Club Silver/Gold?

David

Medlem
Mailade CX för en tid sedan med förfrågan ifall de kunde matcha mitt CA*G och polarens AY*G mot varsitt CX*G och fick följande svar:

The Marco Polo Club Service Centre skrev:
Dear Mr Axelsson

Thank you for contacting The Marco Polo Club Service Centre.

We are delighted to learn that you and your friend are planning to
switch the travels to Cathay Pacific. In order to further review the
travel history, we should be grateful if you and your friend would send
us the following information by return email or fax to +852 2412 5946.

1. A copy of the current membership card in Air China and Finnair.

2. Transaction statements for the past 12 months in Air China and
Finnair.

3. Future travel schedule on Cathay Pacific / Dragonair with booking
reference / confirmed flight details.

Så är man verkligen på gång att bli frekvent resande med dem så går det säkert.
 
Nu kommer nog (vad många kanske skulle anse som korkad fråga). Men vad innebär egentligen status matching? Vad jag förstått så handlar det väl om att få samma status på ett annat bolag som man har på ett gällande bonuskort. Men hur stora är chanserna till att man får samma status på ett annat kort? Har t ex. silvernivå på AY och SAS...vilka tror ni man kan matcha det med? Eller matchar bara flygbolagen med guldkort och uppåt?
 

agehall

Medlem
Status match brukar betyda att du får samma nivå hos ett annat bolag som du redan har i ett. Tex lyckades jag i år matcha EBG till Flying Blue Gold till Miles and More Senator.

Det brukar gå utmärkt att matcha silverkort också, men tyvärr ger silver sällan några större fördelar. Om du inte flyger tillräckligt för att få guld, så är det nästan inte värt att göra det då de flesta bolag bara matchar din status en enda gång. Det är alltså oftast bättre att flyga ihop till ett guldkort (eller högre) innan man börjar status matcha.
 
Toppen