Senaste nytt

Web checkin, hur få priority tag på awardtravel

CaptainM

Medlem
Åker till CDG från CPH imorgon med SK awardticket i Y class.
Har precis checkat in och ska hämta ut min bagagetag på CPH imorgon.
Jag är A3G och vill gärna få en prioritytag från automaten också. Någon som har koll på om detta kan låta sig göras?
 

twiggs

Medlem
Min awardticket har jag köpt med EB poäng, så SK känner inte till att jag är A3G (förmodar jag).

Speciellt i CPH har det varit mer eller större problem kring det här med röda lappar. Personalen verkade till och med ett tag ha fått för sig att inte ens Senator-kort är giltigt för röd lapp :mad:
 

Jonas C

Medlem
Min awardticket har jag köpt med EB poäng, så SK känner inte till att jag är A3G (förmodar jag).

Jag nyttjade för en tid sedan en extraväska som *G trots att jag reste på BMI awardbiljett. Det räckte med att visa upp kortet i check-in, utan att ha det inlagt i bokningen.
 

CaptainM

Medlem
Speciellt i CPH har det varit mer eller större problem kring det här med röda lappar. Personalen verkade till och med ett tag ha fått för sig att inte ens Senator-kort är giltigt för röd lapp :mad:

Kan jag mycket väl tänka mig, SKs pölse-häxor i checkin på CPH lämnar en del att önska
 

CaptainM

Medlem
Så, jag skiter i automaten och knallar bort till business checkin och dumpar väskan och sinlar upp *G på disken, trots att jag har gjort en webcheckin. Kan det vara lösningen?
 
Toppen