Senaste nytt

Har SAS höjt priserna på ungdomsbiljetter?

Tjaeng

Medlem
Jag tycker att de höjt utrikes och sänkt inrikes priser på ungdom. På sista minuten har de höjt utrikes, iallafall intrascand. Ändringen var rätt märkbar för mig som flyger ARN-CPH och ARN-MMX mycket när jag ska ner till föräldrarna i Lund. Förut var baseline sista minuten 369kr för ARN-MMX och 419 för ARN-CPH. Numera hittar jag nästan aldrig ARN-CPH för under 570kr. Däremot har ju, som nämnts, vanliga ungdomspriser sänkts på inrikes.

Det är väl som med höjningen av award tickets till 20.000p intrascand, att SAS vill få ut mer utav huvudstadstriangeln.
 

Toby

Medlem
En fråga. Sen när började man få 500 EB-poäng för ungdomsbiljetterna?
Tidigare fick man 150 EB-poäng, självklart under den tiden jag flög som mest inrikes...
 

Tjaeng

Medlem
En fråga. Sen när började man få 500 EB-poäng för ungdomsbiljetterna?
Tidigare fick man 150 EB-poäng, självklart under den tiden jag flög som mest inrikes...

Sen 4 maj i år då de avskaffade "low economy"-kategorin som gav 25% poäng. Däribland inkluderades bokningsklass V som används till både ungdom och sista minuten ungdom.
 

Palazzi

Medlem
Ny chockhöjning på Milano-linjen!!!

Tror de hände i samband med att man tog bort "Sista minuten".

Linate verkar ha försvunnit helt, och inte heller erbjuds man flera olika möjligheter via CPH.

90% av datumen jag ser nu ger Ungdomspriser på 2.400kr T/R!!! Det är alltså 30% mer än vanlig biljett:confused:

Sen ser jag också att Europa ungdom numer startar på 699kr... Det betyder alltså att en ungdomsbiljett för 40min flygning mellan Köpenhamn och Gdansk kommer kosta 1.400kr! Verkar var i högsta laget?
 

Henry

Medlem
Nu var det länge sedan jag flög ARN-HEL, men sist betalade jag 595, nu börjar priserna på 523 dit och 491 hem, priserna har dock varierat lite även tidigare. Tittar jag på juni så verkar det finnas vanliga biljetter nästan varje dag för 423 kr/391 kr… trist också att de höjt priserna till Milano, hade eventuellt planerat en resa dit i juni. Det känns inte som att det finns så mycket värde i ungdomsbiljetterna om man inte försöker flyga ihop ett A3*G eller bokar med kort varsel.
 

Palazzi

Medlem
Inom skandinavien + Finland är det bättre priser. Men hela Europa har blivit dyrare, med marginal.

1.600SEK mellan Köpenhamn och Gdansk gäller alltså numera. Även om man fortsatt är relativt ensamma om ungdomspriser så känns ju detta som ett skämt:confused:
Lågprisflygen lär ju skratta hela vägen till banken när de kapar de sista trogna ungdomarna....
 

zanga

Medlem
Så vitt jag minns har jag betalt ca 2250 SEK varje gång tror jag, när jag åkt SAS ungdom från GVA till GOT (tex för BC-eventet)... att jag tagit de flygen har varierande anledningar, inte alltid bäst pris, och inte för eurobonus eller SAS.
 
Toppen