Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS EuroBonus MasterCard mellan 10-12 maj 2013

Jag slängde också iväg ett mail till SEB. Får jag inte dubbla poäng så säger jag upp kortet i ren protest, är bara svammel att göra så här.
 

palmen

Moderator
Jag förstår inte varför de envisas med dessa kampanjer när folk bara känner sig lurade tillslut. Driver det verkligen så mycket mer omsättning? Tjänar de så mycket på att inte dela ut de dubbla extrapoängen? Nästan inga MasterCardköp bokförs/dras under helger, så vad är det som isf är så svårt att börja förlänga kampanjerna iaf över en måndag? Som sagt, oseriöst.

Min erfarenhet av tidigare kampanjer har varit att alla poäng har kommit in rätt utan att jag behövt kontakta någon över huvud taget. Trippla poäng betalades ut utan problem oavsett om köpen var gjorda på fredag eller söndag. Är det någon som inte fått sina dubbla poäng redan nu? Mina poäng brukar ramla in i slutet på månaden i alla fall.

Jag slängde också iväg ett mail till SEB. Får jag inte dubbla poäng så säger jag upp kortet i ren protest, är bara svammel att göra så här.

Och de poängen får du väl i månadsskiftet och inte nu? Varför denna brådska?
 

Mikael

Medlem
Håller med föregående talare. Jag har aldrig haft problem med att få extra-poängen (oavsett när under fre-sön köpen har gjorts), ser ingen anledning till oro.
 
Det är väl butikens bokföringsdag (alltså i de flesta fall inköpsdagen) som brukar räknas, inte Diners faktiska bokföringsdag?
 

GOTATH

Medlem
Suck... Bokade en resa med SAS i fredags för att få dubbla poäng. Tyckte att det borde vara självklart att en SAS-resa, betald med SAS MC, på en vanlig vardag, skulle gälla för dubbla poäng. Men nej, bokfört den 13/5... :mad:
 
Min erfarenhet av tidigare kampanjer har varit att alla poäng har kommit in rätt utan att jag behövt kontakta någon över huvud taget. Trippla poäng betalades ut utan problem oavsett om köpen var gjorda på fredag eller söndag. Är det någon som inte fått sina dubbla poäng redan nu? Mina poäng brukar ramla in i slutet på månaden i alla fall.



Och de poängen får du väl i månadsskiftet och inte nu? Varför denna brådska?

Därför att det stod så tydligt att det är "bokföringsdagen" som gäller för dubbla poäng. Men nu verkar det vara många som säger att det fungerar ändå.
 

miramax

Medlem
Nu tycker jag vi tar ett djuuuupt andetag. Det är väl självklart att det är dagen som köpet gjordes som gäller. Så har det alltid varit förut! Vänta med korståget tills det faktiskt finns något fel.
 

miramax

Medlem
Därför att det stod så tydligt att det är "bokföringsdagen" som gäller för dubbla poäng. Men nu verkar det vara många som säger att det fungerar ändå.

Det är begreppsförvirring som någon tidigare varit inne på. Det är inte dagen som det bokförs på kortet utan dagen som köpet bokförs. dvs. datumet i vänstra kolumnen. Om butiken hade dragit köpet några dagar senare så hade det stått fel datum där och då hade jag varit orolig.
 
Toppen