Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

ALU

Medlem
Känns sådär surt att vara efterklok nu när kampanjen är över... Jag såg inte något skäl att vara med, men fick för två veckor sedan en ny kund i Göteborg dit jag nu åker en gång i veckan. Hade varit rätt skönt att ha det där svarta kortet nu... Surt sa räven...

Ny kampanj på gång snart kanske? Någon som vet?
 

erhel

Medlem
Känns sådär surt att vara efterklok nu när kampanjen är över... Jag såg inte något skäl att vara med, men fick för två veckor sedan en ny kund i Göteborg dit jag nu åker en gång i veckan. Hade varit rätt skönt att ha det där svarta kortet nu... Surt sa räven...

Ny kampanj på gång snart kanske? Någon som vet?

Om man tittar på mönster tidigare år (vilket är det enda som egentligen går att göra) dyker det ofta upp kampanjer på att köpa till Mannerströms trerätters ombord. Ibland är det extrapoäng och ibland statusgrundande.

Om du åker en gång i veckan lär det inte ta många veckor innan du komjmer upp i svart ändå. Sträckan Stockholm-Göteborg är ändå en av de dyrare. Om du vill snabba på lite kan du skaffa ett Prio Mastercard där alla inköp, även utanför SJ, ger statusgrundande poäng.
 

Glenn E

Medlem
Känns sådär surt att vara efterklok nu när kampanjen är över... Jag såg inte något skäl att vara med, men fick för två veckor sedan en ny kund i Göteborg dit jag nu åker en gång i veckan. Hade varit rätt skönt att ha det där svarta kortet nu... Surt sa räven...

Ny kampanj på gång snart kanske? Någon som vet?
Jag gör detsamma.
Jag köpte månadsbiljett för 4800 SEK för flexibiliteten. Då måste jag i och för sig åka andra klass.
Nu har jag köpt ett andra klass årskort för 43000 SEK.
Det kändes inte värt det att betala 20000 till för första klass.
Dessutom får man många poäng och för 4000 poäng kan man uppgradera en enkel väg.
Och så får man svart prio förstås fast det behöver man inte när man har årskort.:)
 

FF#1

Medlem
Hur länge brukar ett svart SJ prio vara gilltigt? på mitt kort från förra året så står det 6/14, min årliga brytpunkt är 19/5

När får man nytt kort när man återkvalificerar, SJ,s sidor ger inte mycket ledtrådar...
 

mry

Medlem
De ger bara ut nytt kort när året gått förbi även om man kvalificerar tidigare. Det har nu ändrat så det är typ månadskifte för månaden man gick med till den sista dagen månaden innan man gick med efterföljande år. Jag har förut 4/6-3/6 men har numera 1/6 - 31/5 istället.

Har man deras svarta Mastercard är det dock giltigt i flera år..
 

FF#1

Medlem
Men hur lång giltighets tid får man på svarta kortet?
Jag fick drygt 2 år, är det normalt?

Angående svart master card, vad händer om man inte åter kvalificerar, får man ett nytt vanligt då.
Förvisso borde det gå att använda att vifta med även om det går ut av den andningen.
 

henrik l

Medlem
Men hur lång giltighets tid får man på svarta kortet?
Jag fick drygt 2 år, är det normalt?

Angående svart master card, vad händer om man inte åter kvalificerar, får man ett nytt vanligt då.
Förvisso borde det gå att använda att vifta med även om det går ut av den andningen.

Fick samma och var positivt överraskad över det. Den gråa nivån har man normalt haft i ett år. Men någon förändring har antagligen skett efter som jag har sett att min fru hade fått två års giltighetstid på sitt gråa kort.
 

FF#1

Medlem
Nu har mitt svarta SJ mastercard trillat in i brevlådan.
Gilltigt till 06-17..... :)

Visst funkar det som tex. SAS kreditkort att Mastercardet är funktionsdugligt som ersättare av det vanliga Prio kortet så man slipper släpa på
två kort i plånkan.
 
Toppen