Senaste nytt

Lufthansa Economy class: intra-Europa

Dr. Miles

Expert
Jag kan tänka mig att mer eller mindre de flesta BusinessClass.se medlemmar har flugit med Lufthansa i Economy class inom Europa.
Så vanligt så att ingen har skrivit om resereportage om Lufthansa Economy class inom Europa.

Här kommer en bildreportage av Lufthansa Economy class på Embraer E195.

Seat konfiguration är 2-2 hela kabin. I Business class sitter man dock 1-1 med seatblocking.
Lufthansa Embraer E195_07.jpg

Nya fräscha stolar.
Lufthansa Embraer E195_01.jpg
Lufthansa Embraer E195_08.jpg

Benutrymmet är helt OK för mig som är 170 cm lång.
Lufthansa Embraer E195_02.jpg
Grovt 20 centimeters mellanrum mellan mitt knä och stolen framför mig.
Lufthansa Embraer E195_05.jpg

Flight magazine och säkerhetsinstruktion har flyttat till en ficka övre del av stolen.
Lufthansa Embraer E195_03.jpg

Misaligned windows. Irriterande.
Lufthansa Embraer E195_04.jpg

Serverad måltid var en varm pizzabit. Det var svårt att äta utan att kladda sina fingrar.
Lufthansa Embraer E195_06.jpg

Stolen var bekvämt att sitta i och det fanns inga pelare under stolen vilket var positivt. På flygplan med 3-3 konfiguration har ofta en pelare mellan A och B, E och F.

Alla fyra stäckor som jag flög med Lufthansa i Economy under denna resa fick jag seatblocking som SAS EuroBonus Gold. Tack Lufthansa!
 

Dr. Miles

Expert
Förtydligande om seatblocking.
Killen på bilden med flight magazine på mitt knä flyttade till andra sidan senare, så den flighten fick jag inte seatblocking på riktigt.
 

Lonelyflyer

Medlem
Jag åkte den med MUC-GVA och vet inte vad jag tycker riktigt - kanske var turbulensen som gjorde sitt..
Men då var det typ skinnfåtöljer,
äh, det var en Canadair Regional Jet 700 ser jag nu
 

A380*G

Medlem
Faktiskt ett av de trevligare planen att åka med intra EU. Sitter man dessutom i C så är det ganska luftigt.

Dock säger detta en del om hur lågt C intra EU sjunkit.... :)
 

Dr. Miles

Expert
Dock säger detta en del om hur lågt C intra EU sjunkit.... :)
Ja, dessutom många företag inte protesterar att när de behöver att betala en normalbiljett som kostar 10-12.000 SEK inom Europa. I stor sätt för samma hårdvaruprodukt.

Tänk om telekombolaget kom med en liknande affärsmodell. :rolleyes:
Om du vill ringa närsomhelst, så kostar det minuttaxan 100 SEK per minut.
Om du bokar 1 månad i förväg när du vill ringa så kostar minuttaxan 0,10 SEK per minut.
 

sembl

Medlem
Jag gillar dessa E195. Det känns klart luftigare med 2+2 än 3+3 i en Airbus/Boeing. Dock vid cruise så låter det som att motorn aldrig varvar ner vilket betyder att det är aningen högre ljud i kabinen än andra likvärdiga plan.

@Dr. Miles
Satt du på 6A möjligtvis ?
 
Last edited:
Toppen