Senaste nytt

You can buy Air Force One, starting at $50,000

Det känns ju som ett kap? menar $50 000 som utropspris. Frågan är bara hur mycket underhåll som måste göras innan den kan flyga? Tänker mig en D-check eller något kanske är på väg därför dom säljer den billigt....
 

Chrille

Medlem
DC-9 var min första tanke. :)
Men sen googlade jag lite snabbt och läste att föregångaren till de nuvarande B747:eek:rna som Air Force One under den aktuella tidsperioden skulle ha varit B707. Därav frågetecken? Men DC-9:an som är till salu verkar ha varit en reservkärra som mest disponerades av fru president...
 

Unicornone

Medlem
Enligt videon så har den ingått i Vice Presidentens flotta och har då haft call sign Air Force 2. Något för BC? Undrar om den gör sig i BCs färger?
 

Johan_G

Medlem
Målningen duger ju bra som den är, det är ju bara att klistra dit några bokstäver till så att det står "UNITED STATES OF AMERICAN EXPRESS" på den så fattar nog folk att det är BC.se-gänget som är ute och flyger. Frågan är bara var vi ska få våra miles från, på något sätt känns det som om extra miles är mer avgörande för köpet än reservdelar ;)
 
Frågan är vad priset blir i slutändan. Men ganska roligt att äga en sådan för flygning till olika event. Tråkiga är väl att ingen tjänar några poäng/flygning :/
 
Toppen