Senaste nytt

30% rabatt på United Miles

Fredrik

Medlem
Fick mail om att köpa miles med upp till 25% rabatt. Tänkte inte slå till med tanke på att det andra erbjudandet var bättre.
 

Yekermo

Medlem
Eh, utläser jag det rätt att en First Class award kostar 380,000 miles T/R Europa-North Asia? :confused: Det skulle då även med 30% rabatt bli ca 7000$.
 

Senator

Moderator
Eh, utläser jag det rätt att en First Class award kostar 380,000 miles T/R Europa-North Asia? :confused: Det skulle då även med 30% rabatt bli ca 7000$.

Nej, 160 000 miles

Between Europe and North Asia

130,000 Round Trip Saver Award Add 30,000 miles for First Class when both Business Class and First Class are offered

"Saver Awards" är 'vanliga" bonusplatser
"Standard Awards" är att man betalar fullt pris och tar plats från revenue biljetter
 

Dr. Miles

Expert
Eh, utläser jag det rätt att en First Class award kostar 380,000 miles T/R Europa-North Asia? :confused: Det skulle då även med 30% rabatt bli ca 7000$.

Nej, det är 160.000 miles för T/R (130.000 miles för Business classs award + 30.000 miles tillägg).
Det är Saver award som gäller om du inte blandar in United flygning som kräver Standard award.

United Airlines - Interactive travel destinations awards chart
Screenshot20130515_1.png

Standard award är ungefär som Rule buster. Så länge det finns säljbar plats, kan man boka en bonusresa för dubbla miles.
Observera att detta gäller endast på United, Copa flygningar. Andra Star Alliance flygningar bokas som Saver award.
 

Yekermo

Medlem
Tack för svaren, uppenbarligen så hade jag kollat slarvigt. Men Dr Miles, är du säker på att "Det är Saver award som gäller om du inte blandar in United flygning som kräver Standard award."?
 
Toppen