Senaste nytt

Botten nådd Estonian Air?

ulagun

Medlem
Estonian har uppenbarligen lyckats överleva konkurshot m.m, men till vilket pris?
Med billigaste Economy kostar det numera 10 Euro att checka in vid disk. Bekanta till oss flög från TLL fick betala 40 euro x-tra för att checka in en väska. (8 kilo handbaggage är numera max.

Må kanske vara OK att Estonian väljer Ryan Air som förebild rörande low economy biljetter. Tog med hustrun til TLL slutet förra veckan hon i business (EB bonusbiljett) Själv reste jag någon form av economy x-tra.
Ombordservicen var under all kritik.
Business samt x-tra i samma kabin,och samma serviceupplägg utan skynken. Skillnaden var att hustrun seatades på 3A och jag 4A, Vilket inte gick att ändra på trots att att både 3C samt 4C var lediga.
Måltiden verkade vara samma sort som såldes "där bak". Liten trött sallad med ett bröd, utan smör ost m.m.
Höjden var när hustrun beställde "bubbels" (Champagne kan vi som bekant glömma på dessa breddgrader.) Själv ville jag ha en whisky till kaffet. Till vår ärliga förvåning så meddelades det att det gick bra men mot betalning!!!
Vaddå betalning???
Öl och vin var free of charge, men inte bubbles samt sprit.
I-landsproblem kan tyckas. Men jag betalade runt 2.500 SEK för en enkel biljett i x-tra. Vad en business kostar vill jag inte ens tänka på.
Att då förvägras gratis dryckessortiment är att gå för långt för min del.

För en biljett runt 1.000 kr kan man inte begära alltför mycket, men för 2.500.....
Blir nog BT via RIX till TLL för min del framledes.
Att jäklas med fullbetalande passagerare är nog att bita sig själv i svansen!

F.ö
Någon som sett till en hiss upp till nya loungen i TLL?
 

Alx

Medlem
Ombordservicen låter inte helt olik den SAS kommer att införa. Så vem om de tittar på Ryanair eller SAS kan bli svårt att avgöra... Hur som helst tycker jag att det är trist när det skärs ner på servicen till ett absolut minimum. Sådana flygbolag försöker jag undvika så långt det är möjligt.
 
Toppen