Senaste nytt

[OFFTOPIC] Att få sörja på flyget.

Sakoz

Medlem
Jag hittade för några timmar sedan min mamma död i sin lägenhet hon blev bara 57 år gammal, jag tänkte bjuda henne till Paris om 2 veckor när hon skulle fylla år. Jag kan känna ett rus när jag flyger och då inte bara av champagnen, jag blir väldigt produktiv men också filosofisk. Jag mår bra av att flyga. Just nu känns det som jag vill kasta mig på första bästa flight och bara flyga runt.
 

Alx

Medlem
Men vännen! Du är säkerligen i chock... Även om du brukar må bra av att flyga så är nog det ingen vidare bra lösning just nu. Vad du antagligen behöver är att få sörja din mamma bland familj och vänner. Det är där du kommer få stöd och förståelse.

Även om jag inte känner dig så lider jag med dig. Det är alltid lika tragiskt när någon dör så ung.
 

Jacob

Medlem
Beklagar verkligen sorgen Sakoz! Förstår att det måste vara fruktansvärt.

Det kanske känns som en enkel lösning att sticka iväg och slippa behöva tänka på allt, men tycker verkligen du ska hålla dig på marken.
Det kanske finns familj och vänner där hemma som behöver ditt stöd också?
 

Marcus01

Medlem
Sakoz, jag beklagar sorgen, jag gjorde misstaget att sticka iväg när jag drabbades av stor sorg, nu är vi alla olika men problemet för min del blev att jag bara sköt upp hela bearbetningsprocessen vilket gjorde att allt blev jobbigare, dessutom under en längre tid. Mitt råd, precis som både Jacob och Alx skriver är att stanna hos de som står dig nära, inga andra än ni kan förstå varandra och ni kommer behöva varandras stöd.
 
Jag beklagar sorgen. Min mamma blev av ett sammanträffande också 57 år när hon gick bort 2001. Det tar tid att komma tillbaka eftersom det faktiskt påverkar livet på så många sätt. Tveka inte att maila mig eller ringa om du vill snacka - skickar ett PM med mina uppgifter.
 

rob74

Medlem
Beklagar sorgen, Sakoz!
Min far gick bort för 5 år sedan nu i november. Hela den hösten, under hans sjukdomstid, åkte jag fram och tillbaka mellan Kiruna och Göteborg. Min flickvän befann sig då också i Göteborg pga studier och hon var ett otroligt stöd under den tiden.
Mot slutet hann jag, efter att ha varit och besökt honom, en natt precis komma innanför dörren i Kiruna, så fick jag telefonsamtalet om att han hade blivit sämre. Nästa dag tog jag första bästa flyg ner och hann precis vara hos honom en sista gång. Det var en bra känsla att ha hunnit ner i tid.
Mina vänner och släktingar var mitt bästa stöd då och jag hade inte velat vara ensam. Det kändes skönt att få sörja med en gång och att inte dämma upp allt till senare.
Hoppas du finner ditt bästa sätt att bearbeta sorgen.
 

Sakoz

Medlem
Tack allesammans för allt ert stöd och empati i denna svåra stund. Kloka råd, och jag är glad att Ni delar med Er av egna erfarenheter.
Jag kommer naturligtvis att samla mig, sörja och umgås med nära och kära innan jag far någonstans.Det blev helt plötsligt en hel del praktiskt att ta itu med, så att fara iväg nu vore inte så bra även om det för stunden skulle vara skönt.
 

vicce

Medlem
Jag beklagar verkligen sorgen Sakoz.

Jag tror som många andra att det är bra om du stannar på marken ett tag, det finns säkert många andra i din närhet, som behöver dig också.
 

rvarttinen

Medlem
Mina kondoleanser.

Håller nog med tidiagre inlägg och rekommenderar ett tag på marken, det finns säkerligen de i din närhet som också behöver dig. Säg gärna till om jag kan hjälpa till på något vis ...

När du har kommit över sorgen och vill flyga igen, posta här. Vi hjälper dig att hitta bra destination/biljett.
 
Toppen