Senaste nytt

Burj Al Arab - Dubai - Erfarenhet någon?

Lite sugen att prova Emirates och i samma veva bo flott. Spanade in Burj Al Arab och det verkade otroligt lyxigt, 170 kvd rum och priser från 12k natten. Men men, smakar det så kostar det.

Någon som har bott här och kan dela med sig?
 

Olsson91

Medlem
Har bott där. Och kan säga att de är riktigt fula rum :p Om man då inte gillar guld och mycket färger. Ja, dyrt är det att bo där. Och sedan är det bara dyrt att vistas där. Allt på de hotellet är extremt. Jumeirah är mycket bättre som ligger 100 meter ifrån.

Men Dubai är dött :p Abu Dhabi är så mycket ballare :)
 
Har bott där. Och kan säga att de är riktigt fula rum :p Om man då inte gillar guld och mycket färger. Ja, dyrt är det att bo där. Och sedan är det bara dyrt att vistas där. Allt på de hotellet är extremt. Jumeirah är mycket bättre som ligger 100 meter ifrån.

Men Dubai är dött :p Abu Dhabi är så mycket ballare :)

Jasså det är såpass. Får kika på det.
 

rlager

Medlem
Jag rekommenderar istället Al qasar på Madinat Jumeirah som ligger på stranden innanför Burj. Bägge ägs av samma bolag men Madinat Jumeirah är snyggare och mer riktig lyx för oss européer. Kvalitet mer än guldfärg. Burj är rätt tacky. Missa inte brunchen på Madinat Jumeirah.
 
Har precis bokat Burj Al Arab, tog 1 natt då jag redan bokat 10nätter på Sheraton Dubai Mall men tänkte att när man ändå är där så får man väl passa på! Så vaskade en natt på Sheraton men frugan, den dyre, var superglad så det får det väl va värt :)
Kan återkomma när jag varit där, det är dock i September men skoj att ha att se fram emot!
Verkar vara som ni säger, arabiskt överflöd men skit samma, hoppas det blir en upplevelse iallafall!
 

Magnus_K

Medlem
Jag har åkt till Dubai i många år och testat en del olilka hotell i Dubai Marina.
Mina rekommendationer är att i så fall hellre kör något av följande:
Grosvenor House, du bokar en lägenhet du får mer value for money helt enkelt.
Westin, ligger 200 m från Grosvenor House och har en bra italiensk resturang som heter Bussola och sedan ett steakhouse som heter Hunters.
När du tittar på hotell på Jumeriah Beach såsom Hilton, Mövenpick, Sofitel etc...tänk på att dessa ligger rakt framför public beach och strandpromenad så blir mycket liv på kvällar och dagar.
Har även bott på Address Dubai Marina, trevligt, bra standard men ingen beach access. Att köpa beach access kostar ca 500-600kr/dag/person.

En annan rekommendation är att testat One & Only the Palm om du vill bo bra. Det finns en väldigt bra resturang som heter 101 där, trevlig atmosfär och möjlighet att ta båt mellan One & Only på Jumeriah och Palmen.

Jag bifogar lite bilder så du kan se.

Grosvenor House:
IMG_0145.jpg
IMG_0146.jpg
IMG_0148.jpg
IMG_0151 - Copy.jpg
IMG_0151 - Copy.jpg
IMG_0152.jpg
IMG_0153.jpg
IMG_0156.jpg
IMG_0160.jpg
IMG_0161.jpg


One & Only Palm
IMG_0155.jpg
IMG_0175.jpg
IMG_0177.jpg
IMG_0178.jpg

Hilton takbar på en eftermiddag bra för en drink:
IMG_0188.jpg
IMG_0189.jpg
IMG_0190.jpg

Vill du har tips på restauranger osv, hojta till så ska vi se till att din fruga kommer ge tummen upp för restaurangerna också! :)


Magnus
 

brykthed

Medlem
Bodde med familjen på Atlantis the Palm Atlantis The Palm Dubai Hotel & Resort för ett par år sedan. Trevlig personal som uppgraderade oss utan kostnad till två rum där man kunde öppna upp mellan rummen om man ville (bra ibland då vi var två vuxna och tre barn). Skulle egentligen kostat 16.000 kr/natt, men jag tror vi betalade 6.000 kr/natt. Gratis tillgång till Aquaventure som ligger alldeles bredvid och var perfekt för oss alla som gillar att bada och åka massa olika vattenrutschbanor och skön avsvalkning då det kan vara väldigt varmt på sommaren och även i september.
 

Magnus_K

Medlem
skön avsvalkning då det kan vara väldigt varmt på sommaren och även i september.

Instämmer med brykthed.
När jag var där 1 Okt för tre år sedan har vi 39 grader på kvällen/natten. På dagarna hade vi 48 grader.
Bra tryck i värmen såklart men inte super jobbigt eftersom luftfuktigheten är låg.
Det positva med att åka i sept är att sommarpriserna på hotell osv gäller fortf.
Dock ska det tilläggas att inte alla uteserveringar kanske är öppna på kvällarna eftersom det är för varmt, det gällde i alla fall nattklubbarna.
 
Toppen