Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen på Paris CDG?

CaptainM

Medlem
Jag och hustrun ska till Paris en sväng nästa helg. Flyger med SK CPH-CDG-CPH.
Jag är A3G och ser på SAs website att vi har tillgång till fem olika lounger på CDG.

- Air Canada Maple Leaf lounge
- Lufthansa Business lounge
- Lufthansa Senator lounge
- SAS Business lounge
- Star Alliance lounge Paris

Kollade guiden ang. SAS Business Lounge här på BC och blir inte direkt imponerad, så vilken av dessa fem ska vi välja?
 

A380*G

Medlem
Inte provat någon av dem (har undvikit CDG sedan jag blev *G) men rent spontant vet jag att ingen är något speciellt. Ta den som ligger närmast gaten bara.

Vissa av dessa har du dessutom inte access till misstänker jag beroende på om de ligger inom/utom Schengen!?

Är SEN lounge verkligen *G lounge i realiteten? LH brukar hänvisa *G (utom SEN/HON) till C loungen på vissa outstations där de har både C/SEN lounge.
 

gusten

Medlem
Har du begränsat med tid på CDG (själv vistas jag ogärna längre tid än nödvändigt därute) så är det nog SK's BL som gäller. Den ligger ute vid gaterna för SKs avgångar. i en av de där satelliterna som nås via underjordiska rullband.

Nej, loungen är inte något exceptionellt, men helt ok, utom när den är full, vilket tyvärr ofta är fallet. Saknar egna toaletter. Ok utsikt mot plattan och förbirullande plan.

Bon voyage!
 

agehall

Medlem
Det ska gå att komma åt allihop, men jag tror du blir lika besviken oavsett vilken du väljer. När jag flyger till CDG (vilket jag numera undviker) så brukar jag köra SAS loungen för den ligger brevid gaten, vilket är bekvämt. Då slipper man säkerhetskontroll mellan lounge och gate.
 

Bumsen

Medlem
Att SAS loungen ligger innanför säkerhetskontrollen är oxå den enda fördelen. Loungen är liten, alltid proppfull och allt annat än charmig blä!
 

Senator

Moderator
Air Canada kan du lägga ner då denna inte är i rymdskeppet a.k.a. CDG T1. Den ligger i T2. Star Alliance loungen är icke-Schengen och det kan ta evigheter att gå mellan passkontroll två gånger. LH SEN är i en tråkig källare senast jag var där, men har bra utbud. Åker du SAS, stanna i SAS Loungen och ta ett glas vin.
 

Alf

Medlem
Någon som vet vilken launge man kan använda när man åker F med MAS? MAS lär avgå från terminal 1 enligt biljetten.
 

med

Medlem
Undvik Lufthansas lounge vid Terminal 1. Jätte besvikelse i alla avseende. Dessutom inga fönster då ligger i källaren eller underjord, fortfarande osäker. Riktigt skamlig lounge för en sådan bolag.
 
Toppen