Senaste nytt

Widerøes strejk

Johannes

Medlem
Hej,

Någon som är fast på någon exotisk Ø? Jag hade tur och åker Bus4 you från Oslo till Göteborg idag....
 

Johannes

Medlem
Okej, då är jag med. Surt då det inte finns några alternativ från GOT. Aldrig riktigt förstått varför Norwegian inte flyger den sträckan.

Ja det är surt, när jag skall till Oslo är alternativet Bus4you, 3.5 h avkoppling, jobb, film med mera är helt ok...

DY borde flyga OSL-GOT-CPH men det är väl ingen riktigt ekonomi i det, Sterling försökte med GOT-CPH med möjlighet till connection flights vidare i deras nätverk, gick inte.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Alternativen "tyvärr" eller inte (om man vill ha mer poäng) är väl SAS via CPH...eller ARN.... Men buss/bil är väl vinnare. Men GOT-OSL skall vad jag hört vara en kassako för Wideröe. Tidigare flög ju SAS rutten med bl a MD80...det var tider ;) (säkert 10år sedan..)
 

In_Sweden

Medlem
Vissa flighter jag gjort på GOT-OSL så har jag sett i stort sätt hälften av passagerarna på nästföljande SK avgång mot BGO.
En genomgående flygning på GOT-OSL-BGO borde gå att få lönsamhet i. Antingen om WF gör det med en Dash 8 -400 eller SK med något annat i en bra storleksklass.

Sen så är det inte bara öar som har WF som strikt enda alternativ som drabbas, på många ställen så är ju WF det enda riktiga alternativet då via väg helt enkelt tar för lång.
 
Toppen