Senaste nytt

Qatar Airways öppnar ny linje från Doha till Helsingfors

090034208

Medlem
Läste på Airliners.net att Qatar Airways kommer att öppna 4 nya destinationer från Doha, däribland skall Helsingfors vara en av dom. Presskonferansen har hållits i Oslo. Fint att H:fors får en ny intercontinental rutt. AA är väl enda förutom AY:s egna!
 

Marcus01

Medlem
QR är på hugget, STO,CPH,OSL och nu möjligtvis HEL? Det kan förhoppningsvis leda till lite prispress från Norden!
 

Gnopps

Medlem
Yes, yes, yes! Tror inte jag kommer flyga rutten själv menhar verkligen längtat efter fler långlinjer till Helsingfors av andra än Finnair. Fattar inte varför Continental inte har kommit än, är det utanför räckvidden för en 757a?
 

mry

Medlem
Den utmaningen får du nog förtydliga lite!

Det är ingen som kan vinna den om man säger så. Jag har burit några av servrarna som airlines.net var på. Dessutom står flera av servrarna i en serverhall på LTU fortfarnde fast används till andra saker numera.

Den första siten av det som blev airliners.net hittar man fortfarande här. Som ni ser ligger den sidan på en server för datorföreningen ludd vid Luleå tekniska universitet, servern som sådan är faktiskt uppgraderad flera gånger sen Johan gjorde sidan men innehållet är detsamma..

En bild från föra decenniet på de 5 servrar som då var airliners net hittar man här (bilden finns i Johans profil på airliners.net).

Lite mer om historien om airliners.net hittar ni här.

Nu är jag väldigt OT för denna tråd, men jag måste varit på något konstigt humör igår när jag skrev det första ;)

Misstänker att du menar att du har Arliners.net servern i din källare och använder rackskåpet som torkskåp, eller hur?

Siten var aldrig i ett rackskåp under tiden den var i Luleå :)
 
Last edited:
Siten var aldrig i ett rackskåp under tiden den var i Luleå :)
Nu såg jag vad var det för servrar ni hade. En sysadmins mardröm heter det, hade faktiskt migrerat en hel del såna källare med ormbon till snygga side-by-side som var fina och tysta nog för att bli företagets nya "honeypot".

Undrar om QR kan tänka sig starta en IC via Norden, så som MAS hade förut. Läste i GP om att svenskarnas reseaptit till Nordamerika har vuxit som aldrig förr.
 
Toppen