Senaste nytt

Får Senator/Star Gold Fast Track på Arlanda?

Det som gäller är det som A380 skriver.
jag har kommit igenom varje gång när jag åkt ekonomi med SEN på SAS BLUE1 LOT LH och en gång med Finnair på T2 ARN slå det ni :) men som vanligt är det personen i fråga som står i kontrollen som avgör och jag visar alltid upp mitt SEN tillsammans med boardingkortet..
och ler lite fint
 

Mikael

Medlem
Tveksam, den skulle förlora sin mening isf.......
Varför då? Det argumentet skulle lika gärna kunna användas för övriga *G-förmåner (lounge, business check in mm).
Idag är det en en snårskog av regler som skiljer sig åt från flygplats till flygplats, skulle förenkla mycket om det vore en generell förmån.
 

Roger J

Medlem
Noteras kan ju att Lufthansa, United, Air Canada, Thai, CA osv. låter alla Star Gold använda Fast Track på "sina" flygplatser så det känns som SAS ordnat det dåligt på ARN och CPH ur ett Star Alliance-perspektiv.
 

011430121

Medlem
Förra veckan flög jag LH i Economy och kunde gå på fast track med mitt EBG det kom även den informationen vid check in på nätet.
Åter dax att flyga LH i Economy och checkade in på nätet idag för resa imorgon, men fick inte upp att jag kan använda fast track.
Förra veckan fanns det ett legg med SK tillbaka från FRA, kan ju inte ha påverkat?
 

johhenrik

Medlem
Som EBG har du tillgång till Fast Track på CPH, ARN, OSL, CDG när du flyger SAS eller andra *A-bolag. Diskussionen ovan handlade om huruvida man som LH SEN har tillgång till Fast Track på ARN när man flyger SK.

Tack för den infon. Funderade på om det fanns någon anledning att bli EBG för min del. Jag flyger sällan SAS, kanske ett par-tre ggr per år och är TK Elite+ idag. Jag har redan återkvalifecerat mig, så min TK Elite är fram till Dec 2018, så jag funderade på om jag skulle kreditera några flygningar här nu till EB och bli guld.
 

Jonas C

Medlem
Tack för den infon. Funderade på om det fanns någon anledning att bli EBG för min del. Jag flyger sällan SAS, kanske ett par-tre ggr per år och är TK Elite+ idag. Jag har redan återkvalifecerat mig, så min TK Elite är fram till Dec 2018, så jag funderade på om jag skulle kreditera några flygningar här nu till EB och bli guld.

Hej johhenrik, välkommen till BusinessClass.se. Trevligt att du har hittat hit :)

För min del fungerade Fasttrack på Arlanda sist jag flög med Lufthansa i Mars. Fick upp texten "FastTrack tillgängligt på ARN" i samband med att jag checkade in via SAS hemsida.
 
Toppen