Senaste nytt

Hur många flighter per år flyger du?

Hur många flighter per år flyger du?

  • 0-10 flighter

    Votes: 22 9,8%
  • 10-25 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 25-50 flighter

    Votes: 56 24,9%
  • 50-100 flighter

    Votes: 62 27,6%
  • 100-200 flighter

    Votes: 21 9,3%
  • Mer än 200 flighter

    Votes: 8 3,6%

  • Total voters
    225
En fråga som alla kan besvara - hur många flighter (segment) flyger du per år?
Använd ett snitt för dom senaste åren om det varierar kraftigt.

Kommentera

Berätta gärna mer om ditt resemönster. Pendlar du ARN-OSL dagligen eller är det mycket long-haul?
 

David

Medlem
50-100 segment om året

Började resa så att det räknas när jag flyttade till Kina 2008. Gör nu 2-4 resor till Europa om året, en inrikes jobbresa ca varannan vecka och en privat resa i månaden ungefär. Passerar nog 100 flygningar under ett kalenderår för första gången i år.
 
Blir 6-8 flighter/v inom europa så runt 250-280/år men främst Norden och kanske 6-8 långresor främst till kontoret i Sydney och US men jag håller på att..hrmm delegera till mina yngre kollegor som är efter status på div flygbolag och jag får mer tid hemma med sonen :)
 

Bryant

Medlem
Det blir mellan 50 - 100. Mestadels i Europa och en eller två långresor. Hittills i år är jag uppe i 57 segment.
 

agehall

Medlem
För jobbet reser jag mest till mellanöstern och Afrika. Varje resa ger typiskt sett 4 segment och det blir väl i snitt en resa varannan vecka. Dessutom tillkommer en del korta resor inom europa samt semesterresor.

En normal resvecka börjar söndag em eller måndag morgon med en flight till FRA eller AMS och därifrån vidare till slutdestinationen. Oftast blir det Lufthansa eller KLM, men beroende på när flighterna går händer det att det även blir andra bolag inom Star Alliance. Nere i Afrika blir det en del flighter med South African och Kenya Airways för att hoppa mellan länder. Dock hinner jag oftast inte med mer än ett land per vecka, så det blir till att pendla hem till frugan under helgen.

En bra vecka innebär att jag kommer hem under torsdagen, men ofta blir det fredag em eller inte allt för sällan lördag fm. Helger då frugan inte är hemma händer det att man passar på och stannar en dag extra på destinationen. Det är aldrig fel att ligga vid poolen i ett varmt land och slappa en dag istället för att flyga hem till ett kallt Sverige, men det beror även på hur nästkommande vecka ser ut.
 
Det blir ca 60 - 70 resor med SAS, mest inrikes i Sverige samt i Europa, ca 10 med DY inom Norden och resten med Star Alliance/EuroBonus partner.

En lång resa privat om året blir det till USA eller till Asien. Majoritet av alla resor sker på tjänsten med SAS och ca en gång per månad blir det en privat resa till HEL / KAJ / CPH för att träffa familj och vänner. Samt typ var tredje månad blir en lång weekend någonstans i Europa.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Ca 50-100 flighter brukar det röra sig om för mig.
Det blir mest inrikes med SAS, både för jobb och privat och då mestadels 4 segment per gång och ca 1-2 gånger i månaden. De resorna är oftast i Low Economy/Economy, men några Z-klassare brukar också slinka igenom.
Utöver det några svängar ut i Europa och då gärna med någon prisvärd C-biljett som ger bra med poäng. Swiss ligger bra till hands där.
Vartannat år brukar det bli en eller två interkontinentala resor, och då är det oftast poängbränning i C eller F som gäller.
De resorna går främst till USA, Asien och Oceanien. På de kortare sträckorna blir det oftast SAS och på de längre så gäller Lufthansa, Thai, Singapore och Air New Zealand. Och om det råkar dyka upp någon stol på ANA, så säger jag inte nej... ;)
 

JensE

Medlem
Jag brukar hamna mellan 25-50 flighter per år ofta över atlanten och inrikes i USA.
CBP tycker att jag är nästan där lite väl ofta :D Hur mycket semester har ni i Sverige egentligen brukar dom fråga.

Reser i princip inte i tjänsten längre annat än att det kommer bli ganska många turer till Oslo.
 
Toppen