Senaste nytt

Lufthansa Business class inom Europa

Randy Marsh

Medlem
BA kör jo denna typ service med f.d. BMI/BMed flottan (A321). Samma stol som Swiss, Austrian, Brussels på en A321.
Menar du fully flat-stolarna som ovan nämnda bolag använder på long haul? Det låter ju osannolikt bra i så fall. Kommer annars ihåg att BMI ibland använde A320 eller A321 på LHR-BGO under 2011 när jag veckopendlade till London, där var det "riktiga" business-stolar av reclinertyp med ordentligt benutrymme. På de A318/A319 som de oftast använde på denna sträcka var det dock samma stolar som i economy, möjligen med något bättre benutrymme.
 
Nu hittade jag var jag hade läst om att LH överväger "fixed, proper business class" på vissa europeiska linjer! Det finns en tråd på Business Traveller - business travel and corporate travel information, city guides, flight reservations... - Business Traveller som heter "Alex on...the future for business class within Europe" från i februari i år, där flera posters säger sig ha hört att LH planerar detta efter Germanwings övertagande av icke-hub-rutterna senare i år. Jag påmindes om detta när jag just läste den nya tråden "Alex on...fixed business cabins return to Europe". Det finns hopp!!,
 

Dr. Miles

Expert
Business class stolar på Airbus A321 (det samma som i Economy class)

Lufthansa Business class ARN-FRA_03.jpg
Lufthansa Business class ARN-FRA_04.jpg
Lufthansa Business class ARN-FRA_06.jpg

Business class måltid på Stockholm - Frankfurt på en kvällsflyg
Lufthansa Business class ARN-FRA_17.jpg
Lufthansa Business class ARN-FRA_18.jpg
Lufthansa Business class ARN-FRA_21.jpg

Maten (landgång) smakade jättegott och jag ger en stor tumme upp för att de serverade té med keramikmugg istället för pappersmugg.
Personalen kom ut många gånger med vinflaskor och frågade om man önskade påfyllning.
 

Jonas C

Medlem
Räkmackan ser väldigt lik ut den som SJ serverar på X2000. Men å andra sidan så använder båda LSG som catering leverantör.

Tycker däremot inte att det ser så trevligt ut att de serverar maten i platsförpackningar och i plastsked i Business. Jag som hade trott att Lufthansa enbart serverade varm mat på porslin i Business, till/från ARN.
 

JonW

Medlem
Hej alla forummedlemmar

Jag har en malande känsla av att jag har läst någonstans (här på forumet? FlyerTalk?) att Lufthansa planerar att införa "riktiga" större business class-stolar på vissa inomeuropeiska flygningar, men jag kan inte hitta något om det nu hur jag än försöker. Kan ni hjälpa mig och berätta för mig om detta stämmer eller om jag bara har drömt....?
Har ett svagt minne av att någon tidning intervjuade konkurrenterna när SAS la ner C s/h, med förfrågan om de hade samma planer. Och att LH då antydde att man kanske snarare funderade på att gå åt andra hållet.
 
Toppen