Senaste nytt

Letar efter Newark - Panama i Business eller First

Sakoz

Medlem
Hej allesammans!

Jag kommer att behöva resa EWR-PTY den 14-15 juni 2012, borta ca 9 dagar. Jag får upp många flighter med CO som går direkt, bokningsklass A, men vad jag kan se så ger inte A några poäng alls till Eurobonus? Och Z ger bara 100% intjäning med CO. Kan man få till något med någon annan *A partner så man kan posta så mycket poäng som möjligt till EB.

Vad innebär bokningsklass A hos CO?

Tar tacksamt emot tips och råd.
 

cbroxe

Medlem
Hej!
Jag hittar denna. 12967 SEK.
Är D klass och borde ge 200%.

2,938 per mile
4414 miles Newark (EWR) to Panama City (PTY) - tors, jun 14 Hide Details
Continental 1021 Dep: 5:25em Arr: 9:30em 5h 5m Boeing 737 Business (D)



Panama City (PTY) to Newark (EWR) - lör, jun 23
Continental 1022 Dep: 10:05fm Arr: 4:15em 5h 10m Boeing 737 Business (D)

För övrigt är det kostigt varför inte A klass finns med på Eurobonus. Kan det vara ett skrivfel?
 

Alx

Medlem
Jag TROR, men vet inte, att SAS kanske har glömt att uppdatera sin intjäningstabell för Continental/United sedan de blev endast United. Om du tittar på Uniteds intjäningstabell så ger A (First class) 200% till EB :)
 

Senator

Moderator
Hej,

Continental och United håller som ni vet på att gå ihop. Jag reste förra veckan sträckorna:
LAX - DEN: Bokat som CO814 i Z, flugit som UA814 i A (fick 300% x distans på M&M + 25% av distans som EXEC bonus)
DEN - EWR: Bokat som CO1131 i Z, ändrades till A efter bokning (bokat som D i M&M 200% av distans + 25%)
EWR - LHR: Bokat som LH7672 i Z, flugit som CO28 (bokat som D i M&M 200% av distans +25%)

Så, just nu är det lite villkorligt hur UA/CO kör sina grejer verkar det som :p

Som M&M medlem är det stor skillnad:
UA - bokas Domestic First normalt som A eller F: ger 300%
CO - bokas Domestic First som Z, D, C, eller F: enbart fullpris F ger 300%, alla andra 200%

Så jag hoppas nya United kör som "gamla" United - Domestic First är A eller F. Samma gäller US Airways. Om ni kör båda M&M och EB, lägg poängen på M&M.
 

Sakoz

Medlem
Ah ok, men det som gör mig lite förvånad är att A klass var så mycket billigare än D när jag sökte på ITA Matrix.
 
Toppen