Senaste nytt

Poäng på Flygtaxi

vicce

Medlem
Mjo, potentiellt, så. Men jag har aldrig varit med om att behövt dela en "delad" flygtaxi med någon annan.

Jag har åkt i delad flygtaxi och fick då 100 poäng. Jag var dock den siste som hämtades upp så för mig blev det ungefär som att åka i en taxi själv.
 

Jacob

Medlem
Bara för att man väljer en "delad taxi" innebär det inte nödvändigtvis att det blir en delad taxi.

Men att man får mer poäng för en delad taxi är förstås för att det blir billigare för taxibolaget, fler personer per bil. Därför ger det även mer poäng eftersom man vill uppmuntra det beteendet.
 

lnixon

Medlem
Jo, det är väl i något avseende rationellt. Och som sagt, jag har aldrigt behövt dela taxi, så skillnaden för mig är minimal.

Enda nackdelen är att man inte kan välja hämtningstid när man bokar delad taxi, utan får en tid sig tilldelad, och den tiden är alltid med onödigt stor marginal - jag vill inte åka hemifrån 04:45 om det inte är absolut nödvändigt. Vid ett minnesvärt tillfälle kom jag till flygplatsen innan de hade öppnat, och fick stå utanför och huttra.

Så numera bokar jag delad taxi och ljuger om planets avgångstid för att bli hämtad 05:15 istället.
 

Gnopps

Medlem
Jo, det är väl i något avseende rationellt. Och som sagt, jag har aldrigt behövt dela taxi, så skillnaden för mig är minimal.

Enda nackdelen är att man inte kan välja hämtningstid när man bokar delad taxi, utan får en tid sig tilldelad, och den tiden är alltid med onödigt stor marginal - jag vill inte åka hemifrån 04:45 om det inte är absolut nödvändigt. Vid ett minnesvärt tillfälle kom jag till flygplatsen innan de hade öppnat, och fick stå utanför och huttra.

Så numera bokar jag delad taxi och ljuger om planets avgångstid för att bli hämtad 05:15 istället.
Precis, detta är nog det bästa sättet att rekommendera. Det borde även resebyrån kunna fixa åt dig.
 
Toppen