Senaste nytt

Tips på hotell i Rom

Alf

Medlem
Har för en gångs skull lyckats använda min AMEX 2-4-1 voucher, visserligen bara inom Europa, men i alla fall.
Skall bjuda hustrun till Rom när hon fyller jämnt i början på maj.

Någon som har tips på bra hotell. Krav:
- centralt beläget
- god standard
- bra frukost
- någorlunda stora rum
- tyst rum
- nära till bra restauranter och vattenhål
- inte fel om dom har någon form av clublounge med eftermiddagsdrink

Tack på förhand
 

maba

Medlem
Tyvärr är jag inte så hemma på bra hotell i Rom, däremot kan jag varna dig för Radisson Blu vid Termini. Detta hotell försöker vara något som de inte kan leva upp till dessutom ligger det i ganska skumma kvarter så passa er för detta ställe.
 

Alf

Medlem
Tyvärr är jag inte så hemma på bra hotell i Rom, däremot kan jag varna dig för Radisson Blu vid Termini. Detta hotell försöker vara något som de inte kan leva upp till dessutom ligger det i ganska skumma kvarter så passa er för detta ställe.

Tack för det, jag var inne på detta hotell ett slag men jag har läst någon tråd om samma sak för ett tag sedan, vet inte om det var du som skrev det. Detta hotell är således uteslutet.
 

Alf

Medlem
Ska åka dit i maj och kollar på hotell. Några tips?

Jag skall dit nästa vecka och har bokat på Hotell Fortyseven. Bor man där minst tre nätter ingick transfer med taxi till/ från flygplatsen. Jag återkommer efter nästa vecka om hur stället var.
Jag kollade också på Hilton Cavalieri men det låg för långt från centrum. Mitt krav var ett bra hotell mitt i smeten så man kan gå till det mesta när det gäller sevärdigheter och restauranter.
 

Bryant

Medlem
Sofitel http://www.sofitel.com/gb/hotel-1312-sofitel-rome-villa-borghese/index.shtml . Lugnt läge nära spanska trappan. Bra läge för promenader i staden. Bra personal och en mycket trevlig takterass.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag skall dit nästa vecka och har bokat på Hotell Fortyseven. Bor man där minst tre nätter ingick transfer med taxi till/ från flygplatsen. Jag återkommer efter nästa vecka om hur stället var.
Jag kollade också på Hilton Cavalieri men det låg för långt från centrum. Mitt krav var ett bra hotell mitt i smeten så man kan gå till det mesta när det gäller sevärdigheter och restauranter.

Hej Alf! Var du nöjd med hotellet?

Jag söker just nu efter hotell till en vistelse i Rom sista helgen i september.
 

Alf

Medlem
Hej Alf! Var du nöjd med hotellet?

Jag söker just nu efter hotell till en vistelse i Rom sista helgen i september.

Vi blev mycket nöjda med hotellet, lite små rum men förvånansvärt tyst trots livlig trafik utanför. Låg bra till för kulturella delarna med gångavstånd till det mesta. Frukosten ganska bra för att vara Italien. Jag tycker att läget var bra men det var första gången jag var i Rom så det finns säkert dom som vet bättre. Fungerade bra med hämtning och lämning på flygplatsen. Trevlig personal på hotellet med nära avstånd till bra restauranger. Undvik Trastevere, rena turistfällan med usel mat som dom lockar med låga priser. Det är sämre än Latinkvarteren i Paris.
 
Toppen