Vid resa mellan ARN-HKT i julas bokade jag TG C klass för att erhålla Flatbed under resan eftersom det är F kabinen på flygningarna till ARN som bokas för de som har C biljetter. Eftersom det är en nattflygning är det ju skönt att kunna sova. Det där med att kunna ligga bra fungerade tyvärr inte så väl. När stolen skulle fällas i sovläge följde inte fotstödet med utan det hängde ner. Det betyder att det inte blev en hel Flatbed, utan mer en stol motsvarande Premium klass, ja t o m sämre. Då jag är 1,86 lång så kunde jag alltså inte ligga rak i stolen utan benen hängde ner, vilket var ganska obekvämt. Felanmälde till purser, han lyckades inte få någon ordning på stolen. Detta var den gamla F kabinen på Thai så underhållet på stolarna kanske inte har så hög prioritet eftersom dom skall bytas ut.
Men eftersom jag köpt en produkt med Flatbed så vill jag naturligtvis ha valuta för pengarna. Det var fullsatt på flyget så någon annan ledig stol fanns inte i F eller Premium. Det blev därför en reklamation till till Thai när jag kom hem. Efter ett par påminnelser och ganska många veckor fick jag ett erbjudande på kompensation på USD 200!! Detta tycker jag var ett skämt, varför jag omedelbart avvisade budet och gick in med ett motförslag på att få tillbaka priskillnaden mellan en C klass biljett och U ( Premium) för en enkelresa. Detta gick inte heller hem hos Thai, utan jag blev då erbjuden USD 400. Fortfarande för dåligt anser jag.
Jag har också kontrat med att kunna acceptera voucher för uppgradering till närmaste högre klass eller en bunt med poäng som kompensation, men inte heller det har gått hem.
Nu tänker jag köra en tredje omgång med Thai men skulle gärna ta emot lite tips om någon här på forumet har motsvarande erfarenhet med Thai eller annat flygbolag
Men eftersom jag köpt en produkt med Flatbed så vill jag naturligtvis ha valuta för pengarna. Det var fullsatt på flyget så någon annan ledig stol fanns inte i F eller Premium. Det blev därför en reklamation till till Thai när jag kom hem. Efter ett par påminnelser och ganska många veckor fick jag ett erbjudande på kompensation på USD 200!! Detta tycker jag var ett skämt, varför jag omedelbart avvisade budet och gick in med ett motförslag på att få tillbaka priskillnaden mellan en C klass biljett och U ( Premium) för en enkelresa. Detta gick inte heller hem hos Thai, utan jag blev då erbjuden USD 400. Fortfarande för dåligt anser jag.
Jag har också kontrat med att kunna acceptera voucher för uppgradering till närmaste högre klass eller en bunt med poäng som kompensation, men inte heller det har gått hem.
Nu tänker jag köra en tredje omgång med Thai men skulle gärna ta emot lite tips om någon här på forumet har motsvarande erfarenhet med Thai eller annat flygbolag