Senaste nytt

New York 4090kr, Asien fr. 3450kr med Finnair

Homer

Medlem
Asien.jpg

Untitled-4.jpg

Mer här, även i Business Class
Flight offers to Finnair destinations worldwide - Finnair - Sweden
 

vicce

Medlem
Blev ju väldigt glad tills jag såg att det bara gäller 17/9-30/11 :(
Men bra för de som planerar New York i september-november.
 

underhund

Medlem
Reseperioden för kampanjpris (3350 kr, billigare än flygbränslet?) till Chongqing är 03.05.2013 - 26.01.2014. Priserna är alltså giltiga även över jul och nyår, har själv bokat en resa dit en vecka över årsskiftet. Lär ju vara den blötaste och kallaste perioden på året. Har aldrig varit i Kina och aldrig flugit Finnair Economy, men det blir nog bra!
 

HKG Flyer

Medlem
Tror inte du kommer bli besviken på Finnair. Hur det blir med själva vistelsen i Chongqing är en annan femma:)

Har aldrig varit i den delen av Kina. Du får gärna skriva några rader om den upplevelsen.
 

Homer

Medlem
Jag har 140poäng på ett AY konto jag inte rört på 5-6 år (märkligt att de inte förfallit? det står inte ens "förfaller om"),
dessa har plötsligt fått ett värde på 360kr :) När jag gjorde en testbokning blev priset 3020kr + 90 poäng.
Till XI AN verkar det dock bara finnas platser som kräver övernattning ena vägen.

Men bokningsklassen ger ju tydligen inga miles :(
What class does Miles + cash book into? - FlyerTalk Forums

X finns då inte med här heller
https://www.britishairways.com/travel/collect-avios-oneworld/execclub/_gf/sv_se

Chongking.jpg
 

Patrik

Medlem
Reseperioden för kampanjpris (3350 kr, billigare än flygbränslet?) till Chongqing är 03.05.2013 - 26.01.2014. Priserna är alltså giltiga även över jul och nyår, har själv bokat en resa dit en vecka över årsskiftet. Lär ju vara den blötaste och kallaste perioden på året. Har aldrig varit i Kina och aldrig flugit Finnair Economy, men det blir nog bra!

Det finns en del bra stolar att välja i ekonomi på deras A340, bulkhead, nödutgång självklart men hittade även rad 22D och 22G, det är 3 stolar i raden framför så på denna rad med fyra stolar får man fritt en halv stol ut på respektive sida. Helt klart skönt för någon som mig som är 185+ cm. Maten är inget vidare, tyvärr och dryck får man hämta i en "bar" (gallyt längst bak och starkvaror kostar pengar 5 EUR per miniflaska och samppanja kostar 10 EUR. Till de mest långväga destinationerna så bjuder de på läsk, öl och vin per plastglas)

bild.JPG
 
Last edited:
Toppen