Senaste nytt

Betala för uppgradering från Business Class till Suites på Singapore Airlines A380

Fredrik

Medlem
Helt sjukt!!! Kan omöjligt vara värt det.

Jag undrar hur många biljetter de verkligen säljer i Suites...

Läser man mellan raderna har inte Suiteskonceptet varit en framgång. Det säger väl sig självt att SQ som verkar kunna det där med intäktsmaximering inte skulle erbjuda billigare biljetter i andra bokningsklasser om sviterna fungerade. Läser man på tex sqtalk.com eller sporadiskt på andra forum verkar inte heller Suitesupplevelsen vara värd pengarna jämfört med First heller.

Apropå SQ får jag väl tacka dig för din trip report häromåret när du åkte via Korea. Det är visserligen inte prisvärt men First till Singapore från Korea är billigare än motsvarande längd på resa skulle vara på många andra rutter i First. Jag har själv slängt ut pengar på en resa på SQ15/SQ16...
 

JacobGBG

Medlem

Fredrik

Medlem
Väldigt konstigt beslut! Lönsamheten på detta måste ju vara eländig.

Det beror på hur man räknar. SQ räknar antagligen med att färre skulle köpa premiumbiljetter om det var lättare att bli uppgraderad. Då kan det vara en investering att stå emot snabba cash för att fylla tomma säten. Där kan vi jämföra med de amerikanska bolagen där de allra flesta som reser i premiumklasserna är uppgraderade.
 

JacobGBG

Medlem
Det beror på hur man räknar. SQ räknar antagligen med att färre skulle köpa premiumbiljetter om det var lättare att bli uppgraderad. Då kan det vara en investering att stå emot snabba cash för att fylla tomma säten. Där kan vi jämföra med de amerikanska bolagen där de allra flesta som reser i premiumklasserna är uppgraderade.

Hade SQ fått in det här i en global beständig högkonjuktur så hade jag kunnat köpa detta argument. Nu introducerades de väl snarare i slutet på 2007. ;-)
 

Stefan62

Medlem
Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja ha en "suite" - man missar ju hela grejen med flygandet. Men jag kan väl drista mig till att inse att den som reser varje dag eller ofta kanske har tröttnat på själva flygandet och bara vill komma fram snabbt.

First är nog för mig!
 

agehall

Medlem
En anledning jag kan tänka mig är om man försöker gå med i 10000m-klubben. Då vill man nog gärna ha lite avskildhet.. :)
 
Toppen