Senaste nytt

Hilton Maldiverna dubbelt så dyrt

Matsson

Medlem
Hilton släppte idag priser för 2014. Övervägde 1 vecka i mars i samband med Singapore. Dock fick jag mindre chock när jag konstaterar en FÖRDUBBLING av årets pris i mars.Enklaste beachvilla ligger på USD 1400 per natt advance payment.
Är det troligt att priset sänks?
Kan det komma ytterligare kampanj framöver?
Någon som har bott där tidigare?
Är det alls prisvärt?
Kanske åka annanstans och dyka från SIN? Palawan t.ex SIN-MNL i F.
 

Homer

Medlem
Finns det någon anledning att boka ett helt år i förväg, det är ju rea stup i kvarten som även inkluderar resorts?
Senator har säkert bott där.

Palawan tycker jag var fantastiskt, bra dykning, underjordiska floder mm men det är 12 år sedan jag var
där, kommer inte ens ihåg vilket hotell vi bodde på.
 

Jaws

Medlem
Priserna i franska Polynesien är oxå mkt rejäla...
Här talar vi om 10'000-20'000 per natt i skr detta i höst ( le Tahaa).
Men en bungalow på land är ju billigare än over-water bungalows.
Nu talar vi om priser 2013 bokade 2012.

Men det finns ju mer än Hilton B-)
 

Matsson

Medlem
Fördelen kan vara att behålla Diamond på 6 dagars vistelse. Föredrar dessutom bungalow på land om vi är på dykning var och varannan dag. Kan kanske ta med pölsa hemifrån och spara in på middagen...........
 

pitch

Medlem
Bali kanske är för nära?

Annars finns det mycket skoj dykning där i trakten, det är snabbt gjort och vad jag kommer ihåg ganska prisvärt att flyga dit från SIN.
 

pitch

Medlem
Desto bättre, då slipper du ju alla fulla australiensare ;)

Nej, men, tyvärr har jag ingen aning, så jag får erkänna att mitt förslag inte var jättebra underbyggt.

Edit:
Fast förresten, det kan löna sig att undersöka såna "fakta" lite närmre. Jag var på Kuba ett par veckor mitt i sommaren, till exempel. Och alla guideböcker avrådde ifrån det för att det skulle vara regnperiod då.

Jovisst, tjena. Anledningen till att inte åka dit just då skulle vara den otroliga hettan. Tiden efter timman det spöregnade mellan tre och fyra på eftermiddagen (gick i princip att ställa klockan efter) var den bästa på hela dan. Hurra för regn, ibland.
 
Last edited:
Toppen