Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Dr_Bkk

Medlem
Klockor har ju som alla vet alltid intresserat män.
En undersökning bland män för ett par år sedan visade att det första män kollar på är vad för klocka mannen bredvid har.
Sedan tittar man på hans eventuellt kvinnliga sällskap.
Jag är själv väldigt klockfixerad och tittar ofta vad för klockmärke / stil män bär på armen.

Är jag ensam om detta beteende eller är det fler om är stolta för vad ni bär och gärna kollar andras klockor..
Läste för en tid sedan om en medlem här som irriterat sig på en medpassagerare men han hann i alla fall se att
mannen ifråga hade en 50 K Rolex på armen. Så det ligger nog i naturens stil.
Så vad bär ni för märke på er klocka samt kollar ni andras.
 
Breitling Crosswind helstål med mörkblå boett. Inget guld. Men jag bär den sällan nuförtiden, nästan uteslutande vid "rätt tillfällen".
Jag brukar istället kolla om dom sitter i First och på vilken bil dom kör :)

breitling_crosswind_staal.jpg
 

Marcus01

Medlem
Klockor är ett stort intresse hos mej, men jag tittar inte bara på dyrare ur från kända märken utan även på annat som kan tilltala. Nu har jag en enkel CWC Quartz (självklart är den military issued...) som är gammal och sliten med en rejält blekt bezel och ett Natoband till det hela. Bryter bra mot en strikt kostym!
 

Dr_Bkk

Medlem
Crosswinden är en mäktigt stor klocka......
Du bör använda den alltid
Innan hade jag en Breitling Chronomat Stål o Guld med UTC
Bar den dagligen i 10 år. Älskade den kopiöst...
Jag postar bild senare på min nuvarande klocka
 
Last edited:

Mickey

Medlem
IMG_0402.jpg

Här är min skönhet. Har haft ett stort klockintresse i 10 år nu efter att min pappa köpte mig en Rolex Submariner kopia. Köpte min Planet Ocean i julas så jag har inte haft den så länge ännu. Kollar alltid på vilka armbandsur folk har på sig vart jag än befinner mig.
 

Palazzi

Medlem
Har en del:
1.En "Ebel", italienskt vintage-ur. Mycket trevlig, men lite skör för dagligt bruk.
2.En fyrkantig kostymklocka i rosenguld som tillverkades av ett litet klockmärke på begäran av Armani (80-tal).
3.En Rolex som ser alltför extravagant ut för att jag skulle vilja bära den. Den är ärvd.
4.Ett Sovjetiskt ur från deras flygvapen. Var länge min favoritklocka, men den har tagit in fukt. Måste lämna in den, men inte kommit mig för.
5. Ett dykarur från Seiko. Rejäl pjäs, och klart billigast av alla dessa klockor. Kostade kanske 8k, men jag använder den 300d om året. Fungerar på gymmet, stranden mm... Skönt att slippa tänka.

Jag bär ALLTID klocka... Känner mig helt naken utan:eek:
 

Joshua

Medlem
Lånar lite tråden då jag är på jakt efter ett UR, vart rekomenderas köp? Finns det inom norden (ARN/OSL/CPH) eller skall man passa på någon annan stans?
 

Dr_Bkk

Medlem
En bra deal är att ha en bekant utan uppehållstillstånd i Sverige eller en affärsbekant från icke EU land.
Går även bra med Norge
Han köper klockan i Sverige taxfree. Du får tillbaka 17% på priset i momsåterbäring
När han åker hem köper du den billigaste biljetten ARN-CPH-ARN
När ni flyger från T 5 får han momsen tillbaka som du kammar hem utan bekymmer.
Din bekant fyger på sitt håll o,du till CPH tar en bajer o sedan hem igen SAS flyger nämligen från T5 ju till CPH
Ok det är lite mek men jag köpte min förra klocka så. Fick tillbaka 13.700 i moms.
Resan ToR CPH-ARN-CPH kostade 750 Kr med SAS
Detta förutsätter naturligtvis att klockan du skall köpa har högt pris..
Men när du skrev UR så förutsatte jag du skulle köpa ett dyrt märkesur.
 
Toppen