Senaste nytt

Tillgång bonusbiljetter Stockholm-Bangkok med Thai?

Alf

Medlem
Det verkar lättare nu sedan nya linjen till Phuket har tillkommit. Jag lyckades få två biljetter i C klass över julen 2012. Nerresa via Phuket och hem via dagflyg från BKK direkt ARN.
 

andersl

Medlem
Har under ett par veckors tid försökt boka en Eurobonus business award från ARN till CGK i början av Augusti, där snabbaste vägen är ARN-BKK-CGK med Thai. ANA och Awardtravlr visar tillgänglighet 2,3 och 4 augusti, men när jag pratar med Eurobonus så kommer ARN-BKK upp som waitlist och efter ett par dagar så tar Thai bort bokningen. Har bett dom kolla alla andra vägar till BKK som jag kommer på, via FRA, MUC, ZRH, CDG osv, men alla Thai flighter visar waitlist. Och även här visar ANA och Awardtravlr tillgänglighet. Någon som har råkat ut för det ? Och går det isåfall att komma runt på något sätt?? Har även kollat att åka via SIN på de flighter där SG flyger 777-200 (CPH, BCN mfl) men där finns bara economy i dagsläget. Tacksam om någon har några bra tips
 

jumbooze

Medlem
Men är dom bokningsbara? Jag hittar massor av tillgänglighet i ANA och Awardtrvlr på TG, men problemet är att det inte går att boka dom via EB. :(

Ska förtydliga här, jag sökte bara på FRA-BKK, (EJ ARN-BKK som tråden handlar om men A380*G undrade om TG generellt i #14 ), i LifeMiles eget bokningssystem så jag antar att de då ska gå att boka där...
 

andersl

Medlem
Ska förtydliga här, jag sökte bara på FRA-BKK, (EJ ARN-BKK som tråden handlar om men @A380*G undrade om TG generellt i #14 ), i LifeMiles eget bokningssystem så jag antar att de då ska gå att boka där...

FRA-BKK och MUC-BKK, ZRH-BKK mfl är också tillgängliga i i ANA och Awardtrvlr, men när EB försöker boka så blir det bara waitlist.
 

NotRyan

Medlem
US-agenten sa åt mig när jag bokade senast att TG vill ha ett dygn på sig innan biljettering, så jag fick vänta ett dygn efter sista ändringen (TG) till dess att dom validerat. Kan det vara det?

Mvh
/NotRyan
 

andersl

Medlem
US-agenten sa åt mig när jag bokade senast att TG vill ha ett dygn på sig innan biljettering, så jag fick vänta ett dygn efter sista ändringen (TG) till dess att dom validerat. Kan det vara det?

Mvh
/NotRyan

Tyvärr inte, efter 2 dygn vart jag kontaktad av EB agenten som meddelade att TG cancellerat hela bokningen, även returresan där jag lyckats hitta plats CGK-BKK-CPH-ARN :(. Mvh Anders
 

Mikael

Medlem
När jag bokade TG via USDM för ett par veckor sedan var det inga problem (behövde inte heller vänta ett dygn på biljettering), så det verkar vara väldigt olika.
 

NotRyan

Medlem
När jag bokade TG via USDM för ett par veckor sedan var det inga problem (behövde inte heller vänta ett dygn på biljettering), så det verkar vara väldigt olika.

Säkert något då som dom har fått instruktioner om att dom skall skicka till TG men som inte är tvingande i systemen, sedan vet vi hur konsistent det är bland US-agenter att följa instruktioner. HUACA :)
 
Toppen