Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Homer

Medlem
Last edited:

EricT

Medlem
777 är nya F (alltså BA33/34). Åkt den flera gånger. De kör en kabin med 12 stolar i F istället för 14 som är normalt så den är ganska bra.

Åker BA34 i F på plats 1K söndagen den 5 maj. Välj att sitta på högersidan av kabinen i färdriktningen då platserna 3K och 4 K är borttagna. Åker ner med BA 57 på torsdag och där vet jag inte om det är nya F. Inte dykt upp någon COT på seatmapen ännu. Välj ett plan (om du kan) som INTE har WT+ mellan F och Club på nedre våningen, så får du nya F.
 
Last edited:

EricT

Medlem
Verkar bli gamla F för mig på torsdag. Ingen COT har dykt upp tyvärr. När dyker den upp annars? (Flyget går 2220 svensk tid på torsdag) Men då får det väl bli vinprovning ändå:)
 
Last edited:

JensE

Medlem
Den brukar dyka upp 3 dagar innan 13:00 svensk tid.
Dom har ju gamla empower sockets i gamla F men nya adaptrar som dom lånar ut.
Ingen passade min laptop men USB finns med i kittet.

Så glöm inte fråga efter kittet om du får gamla. Skulle inte förvåna mig om dom inte har 14st.
 

EricT

Medlem
Åker LHR-YVR i betald F på fredag. Som sagt ingen COT har dykt upp. Flygplanstyp: 74I står det.

Är det att betrakta som helt kört? Fick man 50 k extra Avios per väg om man hade betald F och det är gamla kabinen?
 

JensE

Medlem
Det är aldrig helt kört. Inte helt ovanligt att de switchar i sista sekunden.
74I är gamla F och du ska ha rätt till kompensation så som jag förstår det.

Finns lite info i en tråd som jag länkade till men kan inte hitta den just nu.
 

EricT

Medlem
Typiskt det där med gamla F känns som om jag har otur... JensE jag minns din länke men hittar inte

Någon som fått Avios i kompensation för gamla F?
 

Concorde

Founding Member
Vet du vad, gamla F i 747 är trevlig. Även om det är lite gammalt och slitet så tycker jag att OF är bättre i nosen på 747 än NF.
IFE är under all kritik, men säg den medvetne resenär idag som inte har media i HD format på platta eller laptop med sig?
Rätt till kompensation har du som nämnt ovan. Safe travels and have fun! BA F kan vara awesome eller shitsome... beror helt på besättningen.

747 Old F:














 
Toppen