Senaste nytt

Flygpriser till Nordkorea

Jacob

Medlem
Lustigt nog finns det faktiskt publicerade flygpriser från Stockholm till Nordkoreas huvudstad Pyongyang. Air China är det som står för dessa...

Billigaste ekonomiklass biljetten går på 4520 SEK + skatter, men då krävs 10 dagars förbokning (nåja, visumansökan ska ju lämnas in månader i förväg, så 10 dagars förbokning borde man ju klara).

En business class biljett finns för 42236 SEK + skatter i bokningsklass D.

Och det finns faktiskt en första klass biljett också, för hiskliga 94428 kr + skatter. Bokas i bokningsklass A.

Jag undrar hur ofta Air China säljer någon av dessa... :D
 

Jacob

Medlem
Och fler spännande flygpriser till Pyongyang (FNJ).

Cathay Pacific har en business class biljett från Moskva till Pyongyang för drygt 50.000 SEK. Undrar hur ofta den säljs... Lustigt nog erbjuder Cathay inga biljetter från Hong Kong till Pyongyang.

Och ännu bättre...
Aerolineas Argentinas har en fullprisbiljett i ekonomiklass (!) New York-Pyongyang för 111375 SEK (!!) + skatter. Nej det är inte en siffra för mycket. Undrar verkligen verkligen hur ofta den säljs...

Får inte fram någon routing, men blir alltså New York-Buenos Aires-Asien någonstans-Pyongyang.

För säkerhetsskull går samma biljett också att köpa från Havana till Pyongyang, till samma fantastiska pris, 111375 kr.
 

Jacob

Medlem
Jag föredrar JS ;)
Hittade lite fares på Air Koryo också från Bangkok och Peking.

De är jäkligt schyssta med villkoren i alla fall.
25% studentrabatt och endast 25 euro avgift för alla typer av ändringar och avbokningar.

Och visste ni att det går att resa som ensamåkande barn (unaccompanied minor) på Air Koryo? :D
 

Dr. Miles

Expert
Air Koryo(JS) har börjat att flyga mellan Pyongyang(FNJ)-Kuala Lumpur(KUL) 2 gånger i veckan sedan 2011-04-01.
Jag undrar om vilket flygplan de flyger med på denna sträcka.

Förr flög JS Berlin-Moskva-Pyongyang och Bangkok-Macau-Pyongyang.
De hade så kallad "fifth freedom right"(flygbolaget har rätt att ta passagerare som flyger mellan två länder som inte är flygbolagets hemland) på BER-MOW och BKK-MFM.
 
Toppen