Senaste nytt

50 000 Avios - vad göra?

Stefan62

Medlem
Jag har ca 50 000 Avios, men vet inte vad jag ska göra med dem!

Någon som har något tips - som inte genererar lika mycket i avgifter som vad en biljett kostar:)!
 

Jonas C

Medlem
Om du vill uppleva First så rekommenderar jag att du bokar DME-LHR-MAN för 30K Avios och 400kr i skatter. Se till att välja en sen avgång till MAN så att du kan njuta av Concorde Room i några timmar. Du kan naturligtvis skippa det sista segmentet om du hellre känner för att stanna i London. Till Moskva Domodedovo kan du flyga med Air Baltic för 600kr via Riga och du är framme i tid nog för att göra en airside transfer till BA flygningen som avgår runt 17.00

Hela resan går att genomföras på en dag, om man inte känner för att övernatta i London eller Manchester.
 

Homer

Medlem
Om du vill uppleva First så rekommenderar jag att du bokar DME-LHR-MAN för 30K Avios och 400kr i skatter. Se till att välja en sen avgång till MAN så att du kan njuta av Concorde Room i några timmar. Du kan naturligtvis skippa det sista segmentet om du hellre känner för att stanna i London. Till Moskva Domodedovo kan du flyga med Air Baltic för 600kr via Riga och du är framme i tid nog för att göra en airside transfer till BA flygningen som avgår runt 17.00

Hela resan går att genomföras på en dag, om man inte känner för att övernatta i London eller Manchester.

Var på väg att föreslå samma sak, se här
http://www.businessclass.se/ovrigt/9666-90-ars-resa-i-lyx-foerslag-2.html#post122278

Men istället för ruffiga Manchester skulle jag välja Edinburgh (samma kostnad)

alternativ 2
Berlin- Abu Dhabi t/r – 50.000 Avios + 514kr
http://www.businessclass.se/british...os-undvika-braensletillaegg-2.html#post110355
 

Jonas C

Medlem

Det kanske skulle betraktas som en effektivare användning av poängen. ;)

bc_visX_onboard.jpg


Foto: Air Berlin

Till AUH är chansen störst att få nya Business stolen. Dessutom så får man som resande i Business på Air Berlin kostnadsfri limo-transfer till hela Förenade Arabemiraten. Med andra ord kan man bli skjutsad gratis till/från hotellet i Dubai. Inte så illa med tanke på att det är 8 mil mellan städerna.
 

rob74

Medlem
Senator

Tack för tipset! Nästa gång flyger jag till Montréal via Vancouver... :)
Fast nu har jag bara dryga 3k Avios kvar, efter att ha bokat en biljett i Club World till SFO...
Det gödslas ju inte direkt med 5th freedom inom Nordamerika.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen