Senaste nytt

Luleå flygplats har fått ny taxfreebutik

Jacob

Medlem
I början på april öppnade den nya ombyggda taxfreebutiken på Luleå Kallax flygplats. Det är Nuance som driver butiken och som samtidigt valt att uppgradera butiken med sitt nya koncept, butiken i Luleå blir faktiskt den första butiken att få det nya konceptet.

Någon som varit där?

DSC_0395-bildspel.jpg
Foto: Swedavia
 

Chrille

Medlem
Den är mest för charterresenärer eftersom det är sparsmakat med andra utrikesavgångar från Luleå.
 

Chrille

Medlem
Jag rättar mig själv. Var just in i butiken. Alla resenärer får handla. Dock får man bara handla alkohol om man ska till en destination utom EU.
 

mry

Medlem
Jag var förbi där en kort sväng tidigare i måna men var inte där så länge och som sagt va är det ju bara personer som flyger charter utom eu som kan handla sprit så var inte så intresserad då godis är ganska dyrt :(
 

nota bene

Medlem
Jag gick förbi för ca en vecka sedan, men som ovan så är det tämligen ointressant när man flyger inrikes! Jag köper inte godis, och parfymer etc. intresserar mig inte heller...
 

Jacob

Medlem
I början på april öppnade den nya ombyggda taxfreebutiken på Luleå Kallax flygplats. Det är Nuance som driver butiken och som samtidigt valt att uppgradera butiken med sitt nya koncept, butiken i Luleå blir faktiskt den första butiken att få det nya konceptet.
 
Toppen