Senaste nytt

Minibaren - Snart ett minne blott

Traveller

Medlem
Kan du hålla dig ifrån minbaren på hotellrummet eller är du typen som tömmer den på dess godbitar? Marriot verkar ha bestämt sig för att ta bort minibarerna från rummen. Själv tycker jag det verkar som trenden är att man antingen tar bort den eller lägger in dricka utan alkohol och en liten påse med chips eller chokladkaka.

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/minibaren-snart-ett-minne-blott_8100812.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

- Vad är din erfarenhet?
- Vilket hotell har den mest välutrustade minibar du sett?:)
 

Stora

Medlem
Det gör mig ingenting om minibarerna försvinner men det är bra om det finns en Nespresso maskin. om jag promt måste ha en öl är det trevligare att sätta sig i en lobby bar än att sitta själv på ett hotellrum.
 

gusten

Medlem
Har inte tagit så mycket som en påse jordnötter i minibaren på den dag jag minns. Inte säker på varför, men antar att tanken på att ta en pilsner ensam på hotellrummet är lite deppig. Precis som Stora sätter jag mig i baren i så fall.

Ett svenskt företag - Dometic - är världsledande på de här kylskåpen, så det är nog klart en krympande marknad.
 

palmen

Moderator
De flesta minibarer har varit väldigt överprisade i min mening, ingen större lust att betala 50 kronor för en cola eller 40 kronor för ett litet pringlesrör.
På min resa i Asien nu senast så var det dock bra priser på en del ställen. Billigare att ta från minibaren (ungefär halva priset) än att beställa samma dricka på roomservice (i samband med maten som kom den vägen).
 

Marcus01

Medlem
Trenden att plocka bort minibaren har inte kommit till det här hotellet där jag bodde förra veckan i NYC...;-) Fanns det mesta, minst sagt!

20130411_151321.jpg
 

rvarttinen

Medlem
Kylskåp, bra - men, annars får det gärna vara för min del.
Dock, ibland så har hotelleln 'erbjudanden' där man får ta grejor ur minibaren gratis. Nu senast, W Boston, var Gold Amenity bland annat fritt vatten ur minibaren, en flaska per dag och gäst. Ingen omsättning annars??
 
Toppen