Senaste nytt

Parkering på Arlanda flygplats

agehall

Medlem
Det verkar vara så att antalet förbokningsbara platser är begränsat, garaget är oftast 80% tomt när jag parkerar så jag förstår inte varför.

Därför att en excel-nisse har hittat på algorithmen. Det är betydligt billigare att förboka, så om man helt enkelt antar att garaget ska bli fullt oavsett pris, så är det ju smrt att ha så få platser som möjligt till förbokning där man tjänar mindre.

Att hela resonemanget är fail i praktiken är en annan sak...
 

erc

Medlem
Förbokas parkeringen på Arlanda genom sas.se eller norwegian.se blir det faktiskt ännu lite billigare. 845 kronor för 16 dagar i parkeringsgarage P21 känns vettigt.

Genom sas.se blir P21 och Beta tillgängligt. Genom norwegian.se finns även P41.
 

agehall

Medlem
Förbokas parkeringen på Arlanda genom sas.se eller norwegian.se blir det faktiskt ännu lite billigare. 845 kronor för 16 dagar i parkeringsgarage P21 känns vettigt.

Genom sas.se blir P21 och Beta tillgängligt. Genom norwegian.se finns även P41.

Synd bara att bokningssidan inte funkar. Jag väljer datum och tid men kommer bara tillbaka till den sidan om och om igen.
 

taxvalp

Medlem
Blev upphömtad av en vän utanför T5 i går och då var korttidsparkeringen precis vid ankommande helt avstängd, vilket ställde till en del problem. Är det någon som vet om det fortfarande är så och hur länge det ska pågå i så fall? Hittar inget på Swedavias hemsida...
 
Toppen